
Pracownicy Urzędu Miejskiego w Błaszkach, Radni Rady Miejskiej w Błaszkach oraz kierownicy jednostek organizacyjnych przez dwa dni 06-07.05.2025 r. szkolili się w zakresie nowych przepisów dotyczących ochrony ludności i obrony cywilnej.
Urząd Miejski w Błaszkach zorganizował certyfikowane szkolenie poświęcone ochronie ludności i obronie cywilnej. Szkolenie ma na celu przygotowanie terytorialnych organów ochrony ludności do efektywnego wykonywania zadań związanych z ochroną ludności oraz obroną cywilną, we wszystkich stanach funkcjonowania państwa i w przypadku wystąpienia różnorodnych zagrożeń.
Szkolenie realizowane jest w ramach obowiązkowych szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej przewidzianych w art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej (poz. 1907).
Szkolenie dla ww. zostało zrealizowane w oparciu o program szkolenia zasadniczego stanowiący załącznik nr 5 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lutego 2025 r. w sprawie programów szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wymagań dla podmiotów prowadzących szkolenia (poz. 162).
Szkolenie przeprowadziła Firma Safety Project Sp. z o.o., która spełnia wymagania dla podmiotów prowadzących szkolenia o których mowa w art. 50 ust. 3 ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1907) oraz w § 11 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lutego 2025 r. w sprawie programu szkoleń ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wymagań dla podmiotów prowadzących szkolenia (Dz. U. z 2025 r. poz. 162).