Jednym z głównych problemów, jakie napotyka rynek pojazdów elektrycznych w Polsce, jest przez cały czas niewystarczająca infrastruktura ładowania, która według prognoz wymaga znaczących inwestycji, aby zaspokoić przyszłe potrzeby. Czajka w wywiadzie wspomina o badaniach przeprowadzonych przez Otomoto, które pokazują, iż negatywne doświadczenia użytkowników z publicznymi stacjami ładowania mogą odstraszać potencjalnych nabywców.
Otomoto, jako wiodąca platforma motoryzacyjna, aktywnie wspiera rozwój elektromobilności, uczestnicząc w wydarzeniach i projektach promujących elektryki. Firma zauważa wzrost zainteresowania samochodami elektrycznymi na swojej platformie – w sierpniu 2024 roku liczba ofert sprzedaży używanych elektryków wzrosła o 33 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
General Manager Otomoto zwraca także uwagę na bariery ekonomiczne, które hamują szerokie przyjęcie pojazdów elektrycznych w Polsce. Wysoki koszt nowych aut elektrycznych, jak i szybka utrata wartości tych pojazdów, sprawiają, iż większość Polaków wybiera samochody używane. Co ciekawe, badania pokazują, iż dopłaty do zakupu używanych elektryków mogłyby zwiększyć ich popularność o ponad 20 punktów procentowych.
Podsumowując, najważniejsze działania, które Polska musi podjąć, by rynek elektromobilności osiągnął masowy charakter, to rozwój infrastruktury, wprowadzenie programów dopłat oraz edukacja społeczeństwa. Przewiduje się, iż wraz z większą dostępnością i poprawą infrastruktury, liczba elektryków na polskich drogach będzie rosnąć lawinowo.
Link do całego wywiadu: MOTO.RP.PL
Źródło: Wywiad z Aleksander Mróz, MOTO.RP.PL
#OZE #Elektryki #Motoryzacja #Elektromobilność #Otomoto #Polska #Rozwój