Rozbudowa A2 obejmie łącznie 92 kilometry. Od węzła Łódź Północ do Pruszkowa droga zyska trzeci pas ruchu w obu kierunkach. Od Pruszkowa do węzła Konotopa autostrada będzie mieć po cztery pasy. Cała trasa pozostanie przejezdna podczas prac. GDDKiA zapewnia, iż kierowcy będą mogli korzystać z minimum dwóch pasów w każdą stronę.
W planach znalazły się również nowe rozwiązania techniczne, takie jak odcinkowy pomiar prędkości, który ma zwiększyć bezpieczeństwo na trasie.
Jedną z największych nowości będzie wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. A2 ma stać się energetycznie samowystarczalna. Oświetlenie, stacje pogodowe i monitoring będą zasilane z paneli fotowoltaicznych i magazynów energii. To pierwszy taki projekt drogowy w Polsce na tak dużą skalę.
Autostrada A2 to ważna trasa dla mieszkańców Mazowsza Zachodniego. Codziennie korzysta z niej choćby 100 tysięcy pojazdów. Dla mieszkańców Pruszkowa, Grodziska Mazowieckiego i Brwinowa to główna droga do Warszawy. Jej poszerzenie ma zmniejszyć korki i poprawić płynność ruchu.
Rozbudowana A2 będzie także pełnić kluczową rolę jako droga dojazdowa do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Harmonogram inwestycji:
II połowa 2025 – ogłoszenie przetargów
I połowa 2026 – podpisanie umów i rozpoczęcie robót
II połowa 2028 – zakończenie prac
To jedna z największych inwestycji drogowych w kraju. Po zakończeniu prac kierowcy mają zyskać nie tylko szybszą i bezpieczniejszą trasę, ale też nowoczesną i ekologiczną infrastrukturę.