Uruchomienie skrzynki e-Doręczenia w Starostwie Powiatowym w Kętrzynie.

4 dni temu

Informujemy, iż zgodnie z Ustawą o doręczeniach elektronicznych Starostwo Powiatowe uruchomiło skrzynkę e-Doręczenia. W myśl przepisów, e-Doręczenia powinny funkcjonować m.in. we wszystkich urzędach administracji publicznej od 1 stycznia 2025 roku.

Adres naszej skrzynki to: AE:PL-38269-14586-TEBUH-27

Czym są e-Doręczenia i jak działają?

E-Doręczenia to usługa umożliwiająca bezpieczną, elektroniczną wymianę korespondencji. Dzięki niej wszystkie pisma, które wcześniej były doręczane w formie papierowej, mogą być przesyłane w formie elektronicznej z zachowaniem pełnej poufności, integralności i autentyczności.

Korzyści e-Doręczeń dla mieszkańców:

  • Szybki i wygodny sposób odbierania pism urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu.
  • Bezpieczna komunikacja dzięki kwalifikowanemu poświadczeniu odbioru.
  • Oszczędność czasu i pieniędzy – brak konieczności odbioru korespondencji w tradycyjny sposób.

Obowiązki obywatela

Każdy obywatel, który zdecyduje się na założenie skrzynki e-Doręczeń jako osoba fizyczna, jednocześnie zobowiązuje się do odbierania korespondencji za pośrednictwem tej platformy. Oznacza to, iż jeżeli obywatel posiada adres do doręczeń elektronicznych (ADE), to wszelkie pisma urzędowe będą przesyłane elektronicznie, a odbiór takiej korespondencji będzie miał taką samą moc prawną, jak list polecony za potwierdzeniem odbioru.

Przez e-Doręczenia będą przesyłane m.in.:

  • urzędowe pisma wymagające potwierdzenia odbioru,
  • decyzje administracyjne,
  • wezwania,
  • inne ważne dokumenty urzędowe.

Szczegółowo opisuje to Ustawa o doręczeniach elektronicznych.

Idź do oryginalnego materiału