Od 2500 do 4500 wsparcia w zakupie
Jak zapewnia ministerstwo, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pracuje nad uruchomieniem programu jeszcze w tym kwartale. Resort klimatu i środowiska nie chce natomiast na razie czy program dopłat zostanie zmodyfikowany w stosunku do poprzedniego i czy zmieni się jego budżet (wcześniej zapowiadano, iż będzie to 50 mln zł). Uzasadnia, iż na tym etapie jest zbyt wcześnie, aby mówić o konkretnych zmianach w zapisach programu.
Wersja programu, która trafiła do konsultacji zakładała, iż beneficjentami programu będą osoby fizyczne, a dotacje do zakupu roweru elektrycznego wyniosą do 50 proc. kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż 2500 zł. W przypadku rowerów cargo i wózków rowerowych maksymalna dotacja miałaby wynieść 4500 zł.
Skąd środki i dla kogo
NFOŚiGW szacował, iż przy 50 mln zł budżetu, wsparciem objęto by zakup ponad 17,3 tys. pojazdów. Program nie przewidywał natomiast udzielenia wsparcia na pojazd sfinansowany z wykorzystaniem leasingu. Dotacja miałaby być wypłacona po zakupie takiego pojazdu.
Zgodnie z pierwotnymi założeniami, program dopłat do zakupu rowerów elektrycznych miał być finansowany ze środków unijnych Funduszu Modernizacyjnego, ale zgody nie udzielił Europejski Bank Inwestycyjny.