Pierwsze spotkanie rady do spraw budowy metra w Krakowie

6 godzin temu
Zdjęcie: Rada ds budowy krakowskiego metra


„Pierwsze posiedzenie rady miało charakter organizacyjny. Przewodniczący prof. Andrzej Szarata zaproponował powołanie wewnętrznych zespołów zadaniowych” – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Kraków.

Po co zespoły

Zespoły tematyczne będą się zajmować konkretnymi rozwiązaniami, których zastosowanie będzie niezbędne podczas inwestycji. Członkowie rady wskazali najistotniejsze zagadnienia, nad którymi rada będzie pracować.

„Wśród nich na początek wyróżniono kilka obszarów, m.in. uwarunkowania geologiczne, technologie budowy, bezpieczeństwo eksploatacji, kwestię taboru. Jednym z ważnych poruszanych elementów było zagadnienie zachowania i bezpieczeństwa dziedzictwa kulturowego” – zauważa krakowski magistrat.

– Proces inwestycyjny w przypadku budowy metra jest niesłychanie skomplikowany i wielowątkowy, stąd propozycja z mojej strony wyboru specjalistów, którzy w swojej branży są najlepsi. To eksperci głównie z Krakowa, ale i z Warszawy, Gdańska, Poznania – powiedział prof. Szarata, cytowany przez PAP.

Przygotowania

Obecnie plany budowy metra są na etapie oczekiwania na decyzję środowiskową. Decyzji takiej nie może jednak wydać gmina Kraków, ponieważ nieruchomości prezydenta miasta i jego zastępcy przebiegają na terenie lub w pobliżu planowanej inwestycji. W związku z tym Samorządowe Kolegium Odwoławcze musi wskazać inną gminę, która wyda decyzję środowiskową.

Zgodnie z zapowiedziami władz miasta w pierwszym etapie będzie realizowany środkowy, ok. 6-kilometrowy odcinek pierwszej linii metra wschód–zachód, biegnący od ronda Młyńskiego do ul. Piastowskiej.

W kolejnych etapach linia miałaby zostać przedłużona na wschód – w kierunku Wzgórz Krzesławickich w Nowej Hucie oraz na zachód – w okolice ul. Jasnogórskiej w Bronowicach. Łącznie pierwsza linia ma mieć ok. 26 km długości i kosztować ok. 13 mld zł. Tabor ma kosztować ok. 1,5 mld zł.


Metro w Krakowie


Idź do oryginalnego materiału