Nowy system kolejkowy w urzędzie

extra.info.pl 1 miesiąc temu

Obsługa mieszkańców w Urzędzie Miejskim w Jaworznie w nowym roku powinna być bardziej sprawna. W głównej siedzibie urzędu wprowadzono nowoczesny system kolejkowy, a na wizytę w poszczególnych referatach można umówić się także elektronicznie.

Od 13 stycznia w Urzędzie Miejskim działa kolejkomat, który ma za zadanie ułatwić dostęp do załatwiania konkretnych spraw w Wydziale Spraw Obywatelskich. W holu urzędu przy ul. Grunwaldzkiej 33 zamontowany został dotykowy kiosk. Aby z niego skorzystać, należy wybrać cel wizyty z dostępnych zakładek i odebrać wydrukowany bilecik. Na bilecie znajdziemy numer, cel wizyty oraz informację o liczbie osób oczekujących na załatwienie poszczególnej sprawy. Całe urządzenie jest bardzo intuicyjne i proste w obsłudze. Dzięki zamontowanym ekranom i komunikatom głosowym, każdy interesant zostanie powiadomiony, kiedy nadejdzie jego kolej, oraz skierowany do odpowiedniego pokoju i stanowiska. Wcześniej przez dwa tygodnie trwały testy urządzenia, które udowodniło, iż może usprawnić pracę urzędu.

Rezerwacja wizyt przez internet

Kolejną innowacją, która została wprowadzona w jaworznickim urzędzie jest możliwość umawiania wizyt w Wydziale Spraw Obywatelskich przez internet. Na stronie internetowej rezerwacja.um.jaworzno.pl można zarezerwować sobie termin, by załatwić jedną z wielu spraw w urzędzie. Tym sposobem można rezerwować terminy, by np. złożyć wniosek i odebrać dowód osobisty, zarejestrować lub wycofać pojazd z ruchu, nanieść adnotacje (np. dotyczących instalacji gazowej czy haka holowniczego), odebrać dokumenty rejestracyjne, wnioski o prawo jazdy, a także załatwić sprawy związane z zakazami i cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdami.

Rejestracji internetowej można dokonać najwcześniej na 7 dni przed planowanym terminem wizyty, a najpóźniej w dniu planowanego terminu wizyty. Każda sprawa wymaga rezerwacji odrębnego terminu. Wybrana godzina wizyty jest przybliżonym czasem, w którym klient zostanie przydzielony do stanowiska obsługi. Po zarezerwowaniu terminu wizyty konieczne jest jej potwierdzenie poprzez kliknięcie w odpowiedni odnośnik wysłany na e-mail podany podczas dokonywania rezerwacji. Czas na potwierdzenie rezerwacji terminu wynosi 60 min, a brak potwierdzenia wizyty skutkuje jej anulowaniem. Urząd informuje, iż na wizytę należy przyjść najpóźniej 5 minut przed umówionym terminem, na biletomacie wybrać rezerwację internetową, wprowadzić otrzymany na e-mail numer rezerwacji i oczekiwać na przywołanie do stanowiska obsługi. Spóźnienie powyżej 5 min spowoduje anulowanie wizyty.

Agnieszka Jarzynka, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich:

– Wprowadzenie systemu kolejkowego to kolejny krok w stronę nowoczesności i lepszej obsługi naszych mieszkańców. Chcemy, aby każdy, kto odwiedza urząd, mógł załatwić swoje sprawy sprawnie i w uporządkowany sposób. Dziękuje mieszkańcom, którzy uczestniczyli w testach systemu i dzielili się swoimi uwagami. To dzięki ich zaangażowaniu mogliśmy dopracować wszystkie szczegóły.

Tekst z gazety: EXTRA 1-2025

Idź do oryginalnego materiału