Niektórzy mieszkańcy Ontario przez cały czas mają problemy z realizacją czeków na kwotę 200 dolarów, jakie otrzymują z tytułu nadzwyczajnego zwrotu podatku.
Telewizja CTV News Toronto otrzymała od ponad dwudziestu czytelników informacje, iż w ostatnich dniach ich czeki “bounced” lub “failed to clear”
Stacja CTV News Toronto zwróciła się do Ministerstwa Finansów z pytaniem, czy jest świadoma jakichkolwiek bieżących problemów z czekami, a rzecznik powiedział jedynie, iż „rząd jest zobowiązany do rozwiązania wszelkich problemów, jakie się pojawią, aby zapewnić mieszkańcom Ontario otrzymywanie czeków”.
Rzecznik potwierdził również, iż do 6 lutego „wypłacono około 11,45 mln zwrotów”.
Płatności, mające na celu pomoc w zrekompensowaniu rosnących kosztów utrzymania , następują zaledwie kilka tygodni przed tym, jak mieszkańcy Ontario pójdą do urn . Rzecznik ministerstwa powiedział, iż rząd pracuje „tak szybko, jak to możliwe”, aby wystawić czeki wszystkim 15 milionom uprawnionych mieszkańców Ontario, podkreślając, iż czeki są przez cały czas drukowane siedem dni w tygodniu.
W zeszłym miesiącu pojawiły się pierwsze informacje o tym, iż niektóre czeki nie zostały zrealizowane .
W tym czasie Ministerstwo Finansów poinformowało, iż wie o „problemie z drukowaniem” w RBC, przez który niektóre rabaty nie zostały zrealizowane, ale iż problem ten dotyczył mniej niż 0,002 proc. czeków wysłanych do tego momentu.
„Rozumiemy, iż RBC podjęło natychmiastowe działania w celu uznania kwot należnych wszystkim poszkodowanym kontom i upewnienia się, iż wszelkie powiązane opłaty również zostaną zwrócone” – poinformowało wówczas ministerstwo.
Ministerstwo uruchomiło również portal internetowy, za pomocą którego mieszkańcy Ontario mogą sprawdzić status swoich czeków, klikając ten link.