W odpowiedzi na interpelację radnego Piotra Karwana (Prawo i Sprawiedliwość), Michał Rado, wicemarszałek Dolnego Śląska, informuje, iż pomimo zwiększenia zakresu rewitalizacji linii kolejowej nr 284 Legnica - Złotoryja - Jerzmanice Zdrój nie zachodzi potrzeba wydatkowania na tę inwestycję większych środków z budżetu województwa. Przypomnijmy, iż w stosunku do pierwotnych założeń z roku 2023 poprawiono parametry torów w taki sposób, by umożliwić przejazd cięższym składom towarowym i umożliwić dojazd ze Złotoryi do Wrocławia w czasie około 70 minut, oraz wprowadzono rozwiązania dostosowujące stację Jerzmanice Zdrój do obsługi ruchu pociągów w kierunkach Lwówka Śląskiego oraz Wojcieszowa.
[news:1737977]
Z wyjaśnień Michała Rado wynika, iż na początku sierpnia przedstawiciele marszałka uczestniczyli w spotkaniu z kierownictwem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na temat rewitalizacji odcinka Legnica - Złotoryja - Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia Złotoryi oraz powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego. Tematem było ewentualne porozumienie w kwestii zwiększenia nakładów na zadanie. "Strony uznały, iż dopóki większy zakres prac mieści się w budżecie przewidzianym w umowie z 2023 r., to nie zachodzi potrzeba procedowania przedmioto