Wybór transportu Trumpa mówi, iż pozwoli na kontynuowanie dochodzenia w sprawie Tesli

cyberfeed.pl 3 dni temu


Zdjęcie: Samuel Corum/Getty Images

Sean Duffy, wybrany przez Donalda Trumpa na szefa Departamentu Transportu, powiedział, iż na to pozwoli dochodzenia w sprawie bezpieczeństwa zaawansowanej technologii jazdy Tesli kontynuować, prawdopodobnie przygotowując się do starcia głównym zwolennikiem prezydenta-elekta.

Duffy, były republikański kongresman, lobbysta i osobowość Fox News, przedstawił te uwagi podczas środowego przesłuchania przed Senacką Komisją Handlu. Senator Ed Markey (D-Mass.) zapytał, czy mógłby zachować obiektywizm w dochodzeniu w sprawie Tesli, na którego czele stoi darczyńca i zwolennik Trumpa Elon Musk.

„Tak, zobowiązuję się przed tą komisją i do Was, iż pozwolę NHTSA przeprowadzić dochodzenie” – powiedział. „Myślę, iż wspomniałem już wam, iż wielu graczy w tych przestrzeniach nie spotkałem żadnego z nich”.

„Tak, zobowiązuję się przed tą komisją i do Państwa, iż ​​pozwolę NHTSA przeprowadzić dochodzenie”

Komentarze Duffy’ego pojawiają się po miesiącach doniesień na temat Muska bezprecedensowy wpływ w związku z przejściem Trumpa na emeryturę, podczas którego dyrektor generalny Tesli brał udział w spotkaniach z potencjalnymi kandydatami, sprawdzał nowych pracowników i zgłaszał się na ochotnika do współprzewodniczy komisji mającej nadzorować ogromne cięcia wydatków. Trump podobno rozważa także decyzje polityczne, które faworyzowałyby biznes Muska, takie jak wyeliminowanie reguły zgłaszania awarii dla pojazdów częściowo i w pełni autonomicznych.

Za rządów Bidena Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wszczęła kilka dochodzeń w sprawie bezpieczeństwa technologii zautomatyzowanej jazdy Tesli. Jedna z największych sond zakończyła się grudniem 2023 r wycofanie ponad 2 milionów pojazdów Tesli do zainstalowania lepszych zabezpieczeń dla funkcji wspomagania kierowcy Autopilota. NHTSA wszczęła kolejne dochodzenie w sprawie zasadności wycofania.

Duffy nie powiedział nic więcej na temat objęcia roli, która mogłaby narazić go na konflikt z Muskiem. Skomentował jednak potrzebę wprowadzenia ustawodawstwa krajowego w celu lepszego regulowania bezpiecznego wprowadzania pojazdów autonomicznych. Powiedział:

To nie tylko wspaniała technologia, która może sprawić, iż nasze drogi będą bezpieczniejsze, ale jest to kwestia bezpieczeństwa narodowego. jeżeli chodzi o technologię AV, nie możemy pozostać w tyle za Chinami i innymi krajami. W tej chwili mamy mozaikę przepisów różnych stanów. Uważam, iż musi istnieć prawo federalne, którego wszyscy innowatorzy będą mogli przestrzegać, niezależnie od tego, czy mieszkają w Teksasie, w Kalifornii, czy gdzie indziej. Powtórzę jeszcze raz: zawsze będę dbał o to, aby bezpieczeństwo było najważniejsze. Ale po bezpieczeństwie chcemy zapewnić tym firmom i innowatorom szeroki wybieg, aby mogli tworzyć produkty, które zapewnią nam nową technologię, która ponownie może zrewolucjonizować sposób, w jaki zdobywamy przedmioty, sposób podróżowania, niezależnie od tego, czy zabieramy Uber lub… To może być niezwykłe i ekscytujące.

Jako sekretarz transportu Duffy ma ambonę, w której opowiada się za wprowadzeniem krajowego prawa dotyczącego samochodów autonomicznych. Z doniesień wynika, iż ​​Trump opowiada się za przyjęciem takiej ustawy po objęciu urzędu.

Jednak w ciągu ostatniej dekady Kongres przyjął kilka propozycji, z których kilka wynikało. Nie jest też jasne, czy główne różnice zostaną rozstrzygnięte do czasu pojawienia się kolejnej okazji.

Rząd federalny w dużej mierze odsunął się od regulacji dotyczących pojazdów autonomicznych, pozostawiając stanom opracowanie własnych przepisów dotyczących bezpiecznego wdrażania – co zdaniem Duffy’ego nie jest idealne. Wprowadzono przepisy, które radykalnie zwiększyły liczbę pojazdów AV na drogach utknął w Kongresie na ponad siedem lata prawodawcy nie zgadzają się w szeregu kwestii, w tym w kwestiach bezpieczeństwa, odpowiedzialności i odpowiedniej liczby zwolnień z federalnych norm bezpieczeństwa pojazdów silnikowych.

Tymczasem NHTSA wydała niedawno nowe dobrowolne ramy dotyczące pojazdów autonomicznych którego celem jest ułatwienie wprowadzenia na rynek samochodów w pełni autonomicznych.



Source link

Idź do oryginalnego materiału