UL Solutions otwiera w Niemczech superlaboratorium testujące baterie EV i magazyny energii

enerad.pl 2 tygodni temu

Nowe laboratorium w sercu Europy

14 maja 2025 roku odbyło się oficjalne otwarcie Europe Advanced Battery Laboratory firmy UL Solutions w Akwizgranie, w niemieckim kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia. Laboratorium zostało zaprojektowane od podstaw z myślą o testowaniu akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV) oraz dużych systemów magazynowania energii.

Nowa jednostka umożliwia ocenę produktów już na etapie badań i rozwoju, a także kompleksowe testy gotowych wyrobów. Dzięki temu producenci mogą sprawdzić, czy ich rozwiązania spełniają międzynarodowe standardy bezpieczeństwa i wydajności.

Wsparcie dla innowacji w elektromobilności i energetyce

Jennifer Scanlon, prezes i dyrektor generalna UL Solutions, podkreśliła znaczenie nowej lokalizacji:

„Nasza nowa siedziba w Niemczech zapewnia dostęp do wysoko wykwalifikowanych inżynierów i zbliża nas do kluczowych klientów w Europie. Pomagamy sektorowi motoryzacyjnemu i energetycznemu w bezpiecznym wprowadzaniu innowacji w świecie opartym na magazynowaniu energii” – powiedziała.

Otwarcie nowego centrum następuje w momencie dynamicznego rozwoju rynku EV i systemów bateryjnych. Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej zapotrzebowanie na baterie wzrosło o 35% w 2023 roku, a prognozy zakładają dziesięciokrotny wzrost w najbliższych latach. W sektorze energetycznym wdrożenia magazynów energii wzrosły aż o 130% w 2023 roku.

Więcej niż testowanie – kompleksowa ocena i bezpieczeństwo

Nowe laboratorium zastępuje mniejszy ośrodek, który wcześniej należał do przejętej w 2024 roku firmy BatterieIngenieure. Dzięki tej akwizycji UL Solutions znacząco zwiększyło swoje możliwości w zakresie testowania, symulacji i analizy awarii technologii bateryjnych.

Jednym z kluczowych atutów nowego laboratorium jest możliwość szacowania żywotności ogniw, modułów i całych baterii. Ośrodek prowadzi też rygorystyczne testy odporności na zagrożenia, takie jak nieprawidłowe użytkowanie, emisję gazów czy thermal runaway – gwałtowny wzrost temperatury i ciśnienia mogący prowadzić do pożaru lub eksplozji.

Badania prowadzone w Aachen służą potwierdzeniu zgodności z normami UL Standards & Engagement, Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej, Society of Automotive Engineers oraz regulacjami ONZ i innych globalnych organizacji.

Element globalnej sieci badawczej UL Solutions

Laboratorium w Akwizgranie dołącza do międzynarodowej sieci UL Solutions, która obejmuje m.in.:

  • North America Advanced Battery Laboratory w Auburn Hills (Michigan)
  • Advanced Battery Testing Laboratory w Northbrook (Illinois)
  • EV Charging Test Laboratories w Fremont (Kalifornia), Northbrook oraz Frankfurcie
  • E-Mobility and Energy Laboratory w Changzhou (Chiny)
  • Advanced Battery Testing and Engineering Laboratory w Pyeongtaek (Korea Południowa)
  • CHAdeMO EV–Quick Charger Matching Center w Ise (Japonia)
  • EV and Micromobility Laboratory w Luzhu (Tajwan)

Rozwój infrastruktury testowej UL Solutions stanowi odpowiedź na rosnące globalne potrzeby związane z przechodzeniem na bezemisyjne źródła energii i rozwój e-mobilności.

Zobacz również:
  • Lockheed Martin testuje pionowe panele PV dla misji księżycowych
  • LONGi rozwija fotowoltaikę. Panele na lotniskach i rekordowa produkcja energii
  • Intersolar Europe 2025: 1450 wystawców i fotowoltaika w Niemczech

Źródło: UL Solutions (komunikat prasowy), oprac. własne.

Idź do oryginalnego materiału