Skuteczna promocja Elbląga

bogatyregion.pl 8 godzin temu

Stokrotnie wyższy ekwiwalent medialny w stosunku do poniesionych kosztów. Taki jest bilans działań promocyjnych i obecności medialnej Miasta Elbląg w pierwszym roku kadencji prezydenta Michała Missana. W okresie od 1 maja 2024 do 30 kwietnia 2025 samorząd na różnego rodzaju kampanie promocyjne – w tym udział w programach telewizyjnych o zasięgu ogólnopolskim wydatkował ponad 770 tys. złotych. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy za ten okres wynosi ponad 71, 5 mln złotych. (analiza medialna w załączeniu)

– Od początku kadencji, kiedy powoływałem wiceprezydentów podkreślałem, iż jednym z filarów rozwoju miasta będzie promocja miasta – zarówno ta wewnętrzna, jak i zewnętrzna. Konsekwentnie to robimy – między innymi poprzez sport, organizację imprez, aktywność w mediach społecznościowych, czy obecność Elbląga na antenach ogólnopolskich telewizji. Cieszę się, iż są tego pozytywne efekty. Świadczą o tym nie tylko powyższe liczby, ale również liczne sygnały które docierają do nas zarówno od mieszkańców, jak i turystów, czy potencjalnych inwestorów – podkreśla Michał Missan, prezydent Elbląga.

Jest szansa, iż tegoroczne działania utrzymają ten trend. Świadczyć mogą o tym informacje TVP po sobotnich programach realizowanych w Elblągu. Jak wynika z danych oglądalności transmitowany z Elbląga koncert trasy „Lata z Radiem i Telewizją Polską” w szczytowym momencie obejrzało TVP2 i TVP Polonia ponad 1,2 mln widzów. Wydarzenie było liderem pasma i znalazło się wśród najpopularniejszych programów weekendu. Plenerowe „Pytanie na Śniadanie” obejrzało natomiast 393 tys. widzów. Czekamy jeszcze na dane dot. oglądalności programu Polska na TAK w TVP Info oraz ekwiwalenty medialne za realizowane w Elblągu programy. Z pewnością będą one dużo wyższe niż poniesione koszty promocyjne i organizacyjne, które wyniosły łącznie ponad 450 tys. zł.

https://centruminformacji.tvp.pl/87832452/lato-z-radiem-i-telewizja-polska-bezkonkurencyjne-w-sobotnie-wieczory-tvp1-wygrywa-weekend

Należy przy tym zaznaczyć, iż ekwiwalent medialny to tylko jeden z aspektów. Wartością dodaną tego typu wydarzeń są również między innymi korzyści szeroko rozumianej branży HoReCa, czyli sektora usług związanego z hotelarstwem i gastronomią w naszym mieście.

Joanna Urbaniak
Biuro Prezydenta Miasta
Kierownik Referatu Zespołu Prasowego

Idź do oryginalnego materiału