Prace na linii kolejowej 104 na odcinku Klęczany – Nowy Sącz idą pełną parą. W trakcie realizacji są także prace między Chabówką, a Rabką Zaryte, wykonawca szykuje się również do robót w Limanowej. W Nowym Sączu aktualnie intensywne roboty budowlane prowadzone są przy budowie nowego mostu kolejowego, budowie wiaduktów na ul. Starowiejskiej, Kościuszki, Asnyka, Szwedzkiej, Lenartowicza, Krakowskiej oraz Kolejowej. Nad Dunajcem budowany jest nowy most kolejowy. Na tych odcinkach ruch samochodowy został wstrzymany. Poniżej prezentujemy najnowszą fotorelację z postępów prac ze skrzyżowania ulic Zielonej, Kolejowej i Asnyka w Nowym Sączu.
– Pociągi górą w Nowym Sączu. Widać już, jak będzie wyglądać nowe bezkolizyjne skrzyżowanie przy ul. Kolejowej, Zielonej i Asnyka – informują budowlańcy.
Modernizacja odcinka linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz jest częścią większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej o skrótowej nazwie Podłęże – Piekiełko. Inwestycja PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75-km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2029 r. zostanie stworzona nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Projekt finansowany jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy. w tej chwili prace budowlane toczą się na czterech fragmentach: bocznica Klęczany – Nowy Sącz; Chabówka – Rabka Zaryte; Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – bocznica Klęczany.