Oszuści podszywają się pod pracowników skarbówki - próbują wyłudzać dane

dziendobrybialystok.pl 1 tydzień temu

Podlaska Krajowa Administracja Skarbowa informuje, iż od podatników docierają kolejne sygnały o próbach wyłudzenia danych osobowych przez telefon. Trzeba podkreślić, iż konsultanci infolinii KIS i pracownicy KAS nie pozyskują od podatników informacji takich, jak numer rachunku bankowego, numer PESEL/NIP czy numeru dowodu tożsamości. Do Ministerstwa Finansów docierają kolejne sygnały o próbach oszustwa. Osoby podające się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać dane osobowe. Przypominamy, iż pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji. Dlatego w przypadku odebrania takiego połączenia, nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL/NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego. Nie powinno się również przekazywać telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy. W okresie rocznego rozliczenia PIT oszuści próbujący wyłudzić dane od podatników działają ze wzmożoną aktywnością, dlatego przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności. (PW)

Idź do oryginalnego materiału