O produktach turystycznych…

1 tydzień temu

Czy miód, chleb, a może kiełbasa mogą pomóc w promocji regionów? Zdecydowanie tak. O roli produktów lokalnych i ich znaczeniu w popularyzacji okolicy rozmawiali przedstawiciele partnerskich powiatów. W trakcie dwudniowych warsztatów blisko 30 osób dyskutowało na temat roli produktów turystycznych w promocji regionu, na przykładzie powiatu poznańskiego. Motywem przewodnim był szlak kulinarny „Smaki Powiatu Poznańskiego”.

Zajęcia miały charakter bardzo aktywny. Goście mieli okazję poznać klasyczny tatar, miody pszczele czy nietypowy chleb, pochodzące z naszego regionu. Wzięli również udział w ciekawych warsztatach przygotowania kiełbasy wielkopolskiej białej parzonej, produktu lokalnego, typowego wyrobu na wielkanocnym stole. Na zaproszenie Jana Grabkowskiego, starosty poznańskiego do Instytutu Skrzynki – Instytutu Dokumentacji, Rozwoju i Promocji Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego Powiatu Poznańskiego przybyli reprezentanci samorządów położonych od morza do Tatr. Spotkanie zostało zorganizowane w ramach współpracy z powiatami: bielskim, kartuskim, świdnickim i tatrzańskim.

Autor: Katarzyna Kazmucha

Idź do oryginalnego materiału