Ponad 20 tysięcy firm z całego świata prezentuje się na Tech Show w Londynie. Wśród nich dziesięciu dolnośląskich przedsiębiorców, którzy swoją konkurencyjność budują jakością i… ceną! Londyński Tech Show to kompleksowy przegląd bieżących trendów i innowacji w świecie technologii.
Londyn Tech Show jest połączeniem pięciu wyjątkowych wydarzeń: Cloud Expo Europe, Cloud & Cyber Security Expo, Big Data & AI World, Data Centre World i DevOps Live. To kompleksowy przegląd bieżących trendów i innowacji w świecie technologii. Wystawcy z różnych sektorów technologicznych prezentują swoje najnowsze produkty i usługi.
– Targi Tech Show London to jedno z ważniejszych wydarzeń technologicznych w tej części Europy. Prezentuje się na nich dziesięć dolnośląskich firm z branży IT i AI sektora małych i średnich przedsiębiorstw. To doskonała okazja, by zaznaczyć swoją obecność na europejskich rynkach, zaprezentować swój potencjał i nawiązać współpracę z nowymi partnerami. Obecność w Londynie daje także możliwość sprawdzenia swojej konkurencyjności w Europie – mówi Monika Włodarczyk, radna województwa dolnośląskiego. – Dolny Śląsk ma olbrzymie ambicje, by stać się hubem technologicznym dla swoich inwestorów, dlatego jeżeli mówimy dziś o sztucznej inteligencji, transferze danych czy automatyzacji procesów technologicznych – to dolnośląskie firmy prezentujące się w Londynie mają taką ofertę – dodaje Monika Włodarczyk.

Główni uczestnicy wydarzenia to kadra zarządzająca, decydenci i specjaliści ze wszystkich sektorów technologicznych.
– To targi, w których bierze udział 20 tys. uczestników. Ta skala pokazuje potencjał możliwości pozyskania nowych klientów i zawarcia nowych kontraktów. Cieszymy się, iż jako województwo dolnośląskie możemy wspierać naszych przedsiębiorców i wspólnie z nimi walczyć o to, by nasz region był coraz silniejszy. Patrzę z wielką nadzieją na perspektywy naszych firm z branży IT, AI czy Data Center, bo oprócz doskonałej jakości swoich produktów i usług, zachowujemy konkurencyjność cenową – podkreśla Ewelina Szydłowska-Kędziera, radna województwa dolnośląskiego.

Cyberbezpieczeństwo i zarządzanie sztuczną inteligencją to wiodące tematy Tech Show London 2025.
– Polskie technologie są znane i cenione w Wielkiej Brytanii. Cenione są jakość, cenę i specjalizację. W ubiegłym roku wartość eksportu polskich usług technologicznych osiągnęła blisko 300 mln funtów. Jesteśmy tu po to, by ten wynik był jeszcze lepszy poprzez promocję polskich rozwiązań technologicznych – powiedział Rafał Owczarek, szef biura handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Londynie.
Soft Power to jedna z dolnośląskich firm, która prezentuje się na targach Tech Show w Londynie. Jej główny produkt to Liga Niezwykłych Pomysłów, platforma do nauki programowania dla szerokiego grona odbiorców, zaczynając od dziesięciolatków na studentach i osobach czynnych zawodowo kończąc.
– To rywalizacyjna forma nauki programowania, a w niedalekiej przyszłości sztucznej inteligencji i analityki danych czyli tego wszystkiego, co wiąże się z nowymi technologiami – tłumaczy Piotr Krzyżyński, współzałożyciel i dyrektor finansowy Soft Power.
Firma współpracuje z ponad dwoma tysiącami szkół w całej Polsce.
– Wspieramy naukę podczas lekcji i naukę projektową. Staramy się imitować pracę w zespołach projektowych w szkole, tak jak wygląda ona w zespołach IT, które pracują na rzecz przemysłu turystycznego, technologicznego czy innych – dodaje Piotr Krzyżyński.
Tak powszechny dziś streaming – to domena dolnośląskiej firmy Nadaje Broadcasting, istniejącej od ponad 18 lat. Dzięki niej wydarzenia różnej skali i formatu może obejrzeć cały świat.
– jeżeli zechcą państwo zorganizować webinar, ale nie taki na zoomie, facebooku czy teamsach, tylko skierowany do kilkuset czy kilku tysięcy osób, to wtedy strumień przekazywany jest do naszej platformy lub restreamingowany za naszym pośrednictwem. U nas wydarzenia można obejrzeć bez logowania się i z możliwością podłączenia interaktywnego chatu. dzięki naszej platformy można streamingować telewizje nadające 24 godziny na dobę, dowolnej wielkości wydarzenia ale także przekaz radiowy – wyjaśnia Wojciech Dalętka z Nadaje Broadcasting.
Ostatnie streamingi tej dolnośląskiej firmy to m.in. konferencja z udziałem premiera czy wydarzenia organizowane przez Komisję Europejską.

Projekt „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw” realizowany jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego od siedmiu lat. Przynosi wymierne efekty.
– To prawie dwustu przedsiębiorców, którzy wzięli udział w misjach i projektach. Analizując tylko ubiegły rok mamy blisko 7 mln zł deklarowanych zysków. To setki spotkań i blisko 2 mln zł wskaźnika promocyjnego, co oznacza dotarcie z informacją o naszych dolnośląskich produktach i usługach na cały świat – wylicza Krzysztof Hodun, dyrektor wydziału współpracy z zagranicą UMWD.
Projekt „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 oraz ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego.






















