LG stawia na chłodzenie centrów danych. Nowy cel: lider HVAC do 2030 r.

enerad.pl 6 godzin temu

Cel: 20 bilionów KRW przychodu z HVAC do 2030 roku

Podczas konferencji prasowej 8 lipca 2025 r. w LG Sciencepark w Korei Południowej, firma przedstawiła plan transformacji swojej spółki ES Company. Kluczowym celem jest osiągnięcie 20 bilionów KRW (ok. 58 miliardów PLN) przychodów z HVAC do 2030 roku.

Zakłada się, iż LG skoncentruje się na zwiększeniu przychodów B2B, w tym z chłodzenia centrów danych, oraz na dostarczaniu rozwiązań dostosowanych do regionalnych potrzeb. Plan zakłada realizację tzw. strategii 3B: Build, Borrow, Buy – czyli budowę własnych kompetencji, współpracę oraz przejęcia.

Rosnące znaczenie sprzedaży B2B w erze AI

LG intensywnie rozwija ofertę chłodniczą dla centrów danych i budynków komercyjnych. Szacuje się, iż globalny rynek agregatów chłodniczych osiągnie wartość 12 mld USD do 2027 roku. LG planuje zdobyć w tym segmencie 1 bilion KRW (ok. 2,9 miliarda PLN) w ciągu dwóch lat.

Portfolio firmy obejmuje m.in. systemy chłodzenia cieczą i chłodzenie powietrzem. W 2025 roku LG spodziewa się potroić liczbę zamówień na chłodzenie centrów danych w porównaniu z rokiem poprzednim.

W celu rozwoju zaawansowanych rozwiązań, LG uruchomiło laboratorium LG AI Data Center HVAC Solution Lab w fabryce w Pyeongtaek. Testowane są tam technologie chłodzenia w realistycznych warunkach centrów AI. Firma prowadzi także pilotaż technologii chłodzenia cieczą we współpracy z LG U+, czołowym dostawcą usług cyfrowych w Korei Południowej.

Przejęcia i rozwój kompetencji kluczem do ekspansji

LG realizuje aktywną politykę przejęć, by wzmocnić swoją pozycję w branży HVAC. Ostatnim krokiem było przejęcie 100% udziałów norweskiej firmy OSO, specjalizującej się w systemach ogrzewania wody. Dzięki temu LG umacnia swoją pozycję na rynku europejskim.

Firma rozwija jednocześnie wewnętrzne kompetencje poprzez inicjatywy takie jak Air Solution Lab i HVAC Academy (Build), współpracuje z uczelniami (Borrow) i poszukuje kolejnych akwizycji (Buy).

Lokalne podejście i rozwój przychodów poza sprzętem

LG konsekwentnie wzmacnia obecność na rynku komercyjnym HVAC, dostarczając systemy do centrów logistycznych, galerii handlowych i dużych inwestycji infrastrukturalnych. Przykładami są instalacja systemu Multi V i w centrum logistycznym w Tuas (Singapur) oraz dostawa 28 000 RT agregatów chłodniczych do The Avenues-Riyadh w Arabii Saudyjskiej.

Firma zakłada też zwiększenie udziału przychodów spoza sprzedaży sprzętu z 10% do 20%. Oferuje m.in. system zarządzania energią BECON oparty na AI oraz cyfrowe bliźniaki dla centrów danych, pozwalające na precyzyjne prognozowanie generowania ciepła i optymalizację pracy HVAC.

Ekspansja w krajach Globalnego Południa

LG wzmacnia obecność na rynkach rozwijających się poprzez lokalne operacje obejmujące badania, produkcję, sprzedaż i serwis. Firma zachowuje silną pozycję w Ameryce Północnej i Europie, jednak coraz szybciej rozwija B2B w regionach takich jak Indie.

W Indiach LG uruchomi w 2025 roku nowe centrum rozwoju produktów oraz nową linię produkcyjną w Sri City, która ma osiągnąć zdolność produkcyjną do 1,5 mln jednostek klimatyzacyjnych rocznie od 2026 roku.

Globalnie LG rozwija także sieć HVAC Academy, mając w tej chwili 65 lokalizacji w 43 krajach. Do końca 2025 roku planuje zwiększyć tę liczbę do 70 lokalizacji.

„Popyt na HVAC rośnie równolegle ze wzrostem liczby centrów danych budowanych na całym świecie” – powiedział James Lee, prezes LG ES Company. – „Wykorzystując dziesięciolecia doświadczenia i najważniejsze kompetencje technologiczne, LG zobowiązuje się do stania się wiodącym dostawcą rozwiązań HVAC w erze AI.”

Zobacz również:
  • LG inwestuje w Europie: przejęcie OSO i podwojenie sprzedaży pomp ciepła do 2030 r.
  • LG otwiera 4 nowe akademie HVAC – do końca 2025 roku przeszkoli 37 000 ekspertów
  • LG stawia na zrównoważone chłodzenie centrów danych

Źródło: LG Electronics

Idź do oryginalnego materiału