Cel: 20 bilionów KRW przychodu z HVAC do 2030 roku
Podczas konferencji prasowej 8 lipca 2025 r. w LG Sciencepark w Korei Południowej, firma przedstawiła plan transformacji swojej spółki ES Company. Kluczowym celem jest osiągnięcie 20 bilionów KRW (ok. 58 miliardów PLN) przychodów z HVAC do 2030 roku.
Zakłada się, iż LG skoncentruje się na zwiększeniu przychodów B2B, w tym z chłodzenia centrów danych, oraz na dostarczaniu rozwiązań dostosowanych do regionalnych potrzeb. Plan zakłada realizację tzw. strategii 3B: Build, Borrow, Buy – czyli budowę własnych kompetencji, współpracę oraz przejęcia.
Rosnące znaczenie sprzedaży B2B w erze AI
LG intensywnie rozwija ofertę chłodniczą dla centrów danych i budynków komercyjnych. Szacuje się, iż globalny rynek agregatów chłodniczych osiągnie wartość 12 mld USD do 2027 roku. LG planuje zdobyć w tym segmencie 1 bilion KRW (ok. 2,9 miliarda PLN) w ciągu dwóch lat.
Portfolio firmy obejmuje m.in. systemy chłodzenia cieczą i chłodzenie powietrzem. W 2025 roku LG spodziewa się potroić liczbę zamówień na chłodzenie centrów danych w porównaniu z rokiem poprzednim.
W celu rozwoju zaawansowanych rozwiązań, LG uruchomiło laboratorium LG AI Data Center HVAC Solution Lab w fabryce w Pyeongtaek. Testowane są tam technologie chłodzenia w realistycznych warunkach centrów AI. Firma prowadzi także pilotaż technologii chłodzenia cieczą we współpracy z LG U+, czołowym dostawcą usług cyfrowych w Korei Południowej.
Przejęcia i rozwój kompetencji kluczem do ekspansji
LG realizuje aktywną politykę przejęć, by wzmocnić swoją pozycję w branży HVAC. Ostatnim krokiem było przejęcie 100% udziałów norweskiej firmy OSO, specjalizującej się w systemach ogrzewania wody. Dzięki temu LG umacnia swoją pozycję na rynku europejskim.
Firma rozwija jednocześnie wewnętrzne kompetencje poprzez inicjatywy takie jak Air Solution Lab i HVAC Academy (Build), współpracuje z uczelniami (Borrow) i poszukuje kolejnych akwizycji (Buy).
Lokalne podejście i rozwój przychodów poza sprzętem
LG konsekwentnie wzmacnia obecność na rynku komercyjnym HVAC, dostarczając systemy do centrów logistycznych, galerii handlowych i dużych inwestycji infrastrukturalnych. Przykładami są instalacja systemu Multi V i w centrum logistycznym w Tuas (Singapur) oraz dostawa 28 000 RT agregatów chłodniczych do The Avenues-Riyadh w Arabii Saudyjskiej.
Firma zakłada też zwiększenie udziału przychodów spoza sprzedaży sprzętu z 10% do 20%. Oferuje m.in. system zarządzania energią BECON oparty na AI oraz cyfrowe bliźniaki dla centrów danych, pozwalające na precyzyjne prognozowanie generowania ciepła i optymalizację pracy HVAC.
Ekspansja w krajach Globalnego Południa
LG wzmacnia obecność na rynkach rozwijających się poprzez lokalne operacje obejmujące badania, produkcję, sprzedaż i serwis. Firma zachowuje silną pozycję w Ameryce Północnej i Europie, jednak coraz szybciej rozwija B2B w regionach takich jak Indie.
W Indiach LG uruchomi w 2025 roku nowe centrum rozwoju produktów oraz nową linię produkcyjną w Sri City, która ma osiągnąć zdolność produkcyjną do 1,5 mln jednostek klimatyzacyjnych rocznie od 2026 roku.
Globalnie LG rozwija także sieć HVAC Academy, mając w tej chwili 65 lokalizacji w 43 krajach. Do końca 2025 roku planuje zwiększyć tę liczbę do 70 lokalizacji.
„Popyt na HVAC rośnie równolegle ze wzrostem liczby centrów danych budowanych na całym świecie” – powiedział James Lee, prezes LG ES Company. – „Wykorzystując dziesięciolecia doświadczenia i najważniejsze kompetencje technologiczne, LG zobowiązuje się do stania się wiodącym dostawcą rozwiązań HVAC w erze AI.”
Zobacz również:- LG inwestuje w Europie: przejęcie OSO i podwojenie sprzedaży pomp ciepła do 2030 r.
- LG otwiera 4 nowe akademie HVAC – do końca 2025 roku przeszkoli 37 000 ekspertów
- LG stawia na zrównoważone chłodzenie centrów danych
Źródło: LG Electronics