Najwięcej środków ma trafić do miejscowości poniżej 50 tys. mieszkańców – na takie dworce przeznaczono ok. 60 proc. nakładów. Jak podkreśla PKP, celem programu jest poprawa jakości obsługi podróżnych przy racjonalnym wykorzystaniu środków i szybkim wdrażaniu efektów. Wartość programu ma sięgnąć 1,4 mld zł netto, czyli 1,722 mld zł brutto.
Nowością jest komponent „Dworce dla Samorządów”, w ramach którego PKP przeznaczy do 100 mln zł na rewitalizacje obiektów o mniejszym potencjale komercyjnym. Większość kosztów pokryje spółka, a po modernizacji budynkiem ma zarządzać samorząd lub PKP przy założeniu zawarcia długoletniej umowy z gminą, powiatem czy województwem.
https://korso.pl/wiadomosci/most-na-wisloce-i-kolejny-odcinek-obwodnicy-trzy-firmy-zglosily-swoje-oferty/7BNxQhdjHjLcBF2HPfhCProgram podzielono na cztery komponenty: inwestycyjny (budowa i kompleksowe przebudowy m.in. w Mielcu, Bytomiu czy Warszawie Centralnej), efektywnościowy (utrzymanie jakości na 30 największych dworcach, w tym w Krakowie, Łodzi i Szczecinie), remontowy oraz turystyczny (np. Augustów, Międzyzdroje, Żywiec, Limanowa).
Nowy program bazuje na analizie ponad 400 lokalizacji, a lista inwestycji będzie aktualizowana w zależności od dostępnych środków i potrzeb lokalnych społeczności. PKP podkreślają, iż głównym źródłem finansowania są środki ze sprzedaży akcji PKP PLK na rzecz Skarbu Państwa, ale nie wykluczają pozyskania dodatkowych funduszy.