Dofinansowanie utylizacji azbestu po wymianie dachu

egarwolin.pl 20 godzin temu
Mieszkańcy gminy Żelechów, którzy wymienili dachy z azbestu dzięki dofinansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy, mają czas do 22 sierpnia 2025 roku, aby zgłosić ten fakt w Urzędzie Miejskim. Pozwoli to gminie ubiegać się o środki na odbiór i utylizację niebezpiecznych odpadów. Burmistrz Żelechowa informuje właścicieli nieruchomości, którzy skorzystali z programu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na wymianę pokryć dachowych zawierających azbest. Program ten, finansowany z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, umożliwiał uzyskanie wsparcia na zastąpienie szkodliwych materiałów nowymi, bezpiecznymi dla zdrowia.

Teraz nadszedł kolejny etap - bezpieczne usunięcie zdemontowanego azbestu. Gmina Żelechów planuje złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie odbioru i utylizacji tych niebezpiecznych odpadów. Aby jednak wniosek był kompletny, niezbędne są informacje od mieszkańców, którzy już zakończyli i rozliczyli swoje inwestycje w ARiMR.

Kto powinien się zgłosić?

Obowiązek zgłoszenia dotyczy osób, które:

- otrzymały i rozliczyły dofinansowanie z ARiMR na wymianę dachu z azbestu w ramach Krajowego Planu Odbudowy;

- posiadają zdemo
Idź do oryginalnego materiału