Z nowym rokiem zmienia się schemat organizacyjny bocheńskiego magistratu. To kolejna korekta w tej kadencji. Pierwszą wprowadzono po utworzeniu Kancelarii Burmistrza Bochni w czerwcu ubiegłego roku. Co tym razem się zmieniło i czym zmiany były podyktowane?
W ramach reorganizacji połączono Wydział Inwestycji, Rewitalizacji Miasta i Funduszy Zewnętrznych oraz Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w jeden nowy Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej.
Dodatkowo połączono Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa oraz Referat Gospodarki Lokalami w Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym.
Urzędnicy tłumacza, iż zmiany wynikają ze spojrzenia przez pryzmat dwóch kluczowych problemów miasta, które wymagają szczególnej uwagi. Pierwszym problemem są inwestycje realizowane przez miasto – ich tempo, sposób zarządzania oraz koordynacja. Dlatego zdecydowano się połączyć wydziały zajmujące się inwestycjami i gospodarką komunalną, aby zapewnić lepszą koordynację działań i sprawniejsze zarządzanie.
Drugim istotnym – według urzędników wyzwaniem – są sprawy związane z zarządzaniem mieniem Bochni. Występują tu problemy, takie jak utrata działek czy trudności w efektywnym gospodarowaniu majątkiem miasta.
Dlatego zdecydowano się na powołanie nowego wydziału, łącząc dotychczasowy Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa z Referatem Gospodarki Lokalami.
Dyrektorem nowego Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej został Piotr Mamak, pracownik Urzędu Miasta Bochnia.
Jak jak, już informowaliśmy 1 stycznia stanowisko Sekretarza Miasta objął Tomasz Urynowicz.