Black Friday i rzetelne promocje? Nie wierzy w nie blisko połowa z nas

1 godzina temu
To wnioski z raportu Santander Consumer Banku na temat stosunku Polaków do łowienia klientów promocyjnymi zakupami.Przypomnijmy, iż Black Friday wypada zawsze w piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W tym roku jest to 28 listopada. Cyber Monday to dzień wyprzedaży internetowych, który przypada w pierwszy poniedziałek po Black Friday (1 grudnia).Jak te okazje na zakupy po promocyjnych cenach oceniają Polacy? Zbadał to IBRiS.PRZECZYTAJ: Kolejna próba oszustwa „na NFZ”. Możesz stracić pieniądze!Co czwarty ankietowany przesuwa zakupy na ten okresZ raportu Santander Consumer Banku wynika, iż – jak podaje Strefa Biznesu – aż 45 proc. polskich klientów obawia się manipulacji cenami w Black Friday i Cyber Monday. I to pomimo tego, iż są one intensywnie reklamowane jako okazje do znacznych oszczędności.To m.in. efekt tego, iż w rzetelność promocji wierzy tylko 43 proc. respondentów. Ponad jedna trzecia (35 proc.) przyznała, iż przynajmniej raz zrezygnowała z zakupów, podejrzewając sztuczne zawyżanie cen.PRZECZYTAJ TEŻ: Orlen popiera to, co polskie. Promuje i daje zarobić naszym firmomJednocześnie ponad jedna czwarta badanych – 26 proc. – świadomie przesuwa zakupy na ten okres, licząc na okazje. Co trzeci badany przyznał, iż w tym czasie kupuje świąteczne prezenty. A 28 proc. klientów sięga po produkty, na które normalnie ich nie staćTrzydziestolatkowie kupują najchętniejNajbardziej aktywną grupą kupujących podczas Black Friday i Cyber Monday są 30-latkowi. To właśnie oni najczęściej przesuwają swoje plany zakupowe na Black Friday – deklaruje tak 37 proc. respondentów w wieku 30-39 lat. – Ta grupa najchętniej ze wszystkich wykorzystuje ten czas na zakupy artykułów świątecznych, w tym prezentów, a także produktów, na które na co dzień nie mogłaby sobie pozwolić – podsumowuje cytowany przez Strefę Biznesu Patryk Perliński z Santander Consumer Banku. – Najskuteczniej przyciągają ich również specjalne kody rabatowe – połowa z nich wskazała tę odpowiedź. Natomiast po zakupy w promocyjnych cenach częściej sięgają kobiety (31 proc.) niż mężczyźni (24 proc.).
Idź do oryginalnego materiału