Jeśli zgubiłeś (lub znalazłeś) wartościową rzecz na terenie powiatu oławskiego i nie wiesz gdzie szukać (lub w przypadku znalezienia - komu ją oddać) nie martw się na zapas. Sprawdź w Biurze Rzeczy Znalezionych, które mieści się w Starostwie Powiatowym w Oławie, przy ul. 3 Maja 1 (IV piętro, pokój 407).
Biuro jest czynne codziennie, w godzinach urzędowania starostwa. Można zadzwonić do biura, pod numer tel. 71-301-15-52, a w rozmowie z urzędnikiem podać charakterystyczne szczegóły utraconego przedmiotu, opisać dokładnie, co, kiedy i - jeżeli to możliwe - gdzie rzecz została zgubiona. Urzędnik udzieli Ci informacji, czy przedmiot, który opisujesz, trafił do depozytu biura.
Pamiętaj - największą szansę na odnalezienie zguby mamy wtedy, gdy działamy szybko, najlepiej zaraz po zorientowaniu się o cennej stracie.
Zagubione rzeczy można także szukać w "Aktualnościach" naszego portalu w zakładce "Zgubione/Znalezione".
Niezbędne dokumenty (regulamin, poświadczenie przyjęcia zawiadomienia, protokół przyjęcia i wydania znalezionej rzeczy, wniosek o wydanie rzeczy znalezionej) znajdują się tutaj - kliknij!
Biuro Rzeczy Znalezionych działa w oparciu o:
-
Ustawę z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 908),
-
Ustawę z dnia 23 kwietnia1964 r. Kodeks Cywilny (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145),
-
Ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.),
-
Zarządzenie nr 62/2019 Starosty Powiatu Oławskiego z dnia 20 sierpnia 2019 roku.