Australijczycy zaprezentowali pickupa z innowacyjną baterią XNO

enerad.pl 1 tydzień temu

Toyota Land Cruiser w nowym wydaniu

3 grudnia 2023 roku w australijskim Perth firma Switch Technologies zaprezentowała unikalny projekt motoryzacyjny. Na torze Australian Automation and Robotics Precinct odbyła się demonstracja Toyoty Land Cruiser 79 Series, która została wyposażona w zaawansowaną technologię baterii XNO.

Switch Technologies, znana z rozwiązań dla trudnych sektorów przemysłowych, stworzyła hybrydową wersję Land Cruisera w zaledwie dziewięć miesięcy. Modyfikacje objęły nie tylko montaż baterii litowo-jonowych opartych na anodzie XNO®, ale również przekształcenie układu napędowego oraz opracowanie systemów sterowania. Dzięki temu pojazd spełnia wysokie wymagania przemysłu wydobywczego w Australii.

Wyjątkowa hybryda plug-in

Land Cruiser w nowej wersji działa jako hybryda plug-in. Użytkownicy mogą korzystać z trybu w pełni elektrycznego przez całą zmianę roboczą, z jednoczesnym zachowaniem funkcji diesla na dłuższe trasy. Akumulatory dostarczone przez Li-FUN, partnera Echion Technologies, ładują się w mniej niż 10 minut, co rozwiązuje problem przestojów charakterystyczny dla tradycyjnych pojazdów EV.

Cieszymy się, iż możemy zaprezentować to rozwiązanie na rynku, ograniczając emisję z diesla i zwiększając wydajność samej maszyny. Jesteśmy zachwyceni wczesnymi opiniami klientów, ponieważ stworzyliśmy tę maszynę tak, by była niezawodna w trudnych warunkach, czego oczekuje się od typowego pojazdu terenowego. – powiedział dyrektor generalny Switch Technologies, Jan Haak.

XNO: niobowa anoda zmienia zasady gry

Technologia XNO®, opracowana przez brytyjską firmę Echion Technologies, wprowadza innowacyjne podejście do baterii litowo-jonowych. Kluczową rolę odgrywa anoda na bazie niobu, która umożliwia szybkie ładowanie, wyższą gęstość energii oraz ekstremalną trwałość. W porównaniu do baterii litowo-tytanowych (LTO), ogniwa XN50 oferują o 50% większą gęstość energii.

Podczas testów ogniwa zachowały pełną funkcjonalność w trudnych warunkach temperaturowych. choćby po 1000 cyklach w temperaturze 45°C straciły jedynie 3% pojemności. Te adekwatności sprawiają, iż akumulatory XN50 doskonale sprawdzają się w sektorach takich jak górnictwo, kolej czy transport morski, gdzie ekstremalne temperatury są codziennością.

Co więcej, zastosowana formuła katody oparta na bazie wody eliminuje konieczność użycia szkodliwych substancji, takich jak PFAS.

Idź do oryginalnego materiału