Zlikwidować przekleństwo carskich projektantów

1 miesiąc temu
Podczas niedawnej konferencji prasowej dotyczącej przebiegu Szybkiej Kolei przez Kalisz, na której kaliscy politycy i działacze Prawa i Sprawiedliwości odnieśli się do rządowej koncepcji tzw. „bypassa” bardzo ciekawą propozycję przedstawił Sławomir Lasiecki – szef lokalnych struktur Prawa i Sprawiedliwości i przewodniczący Rady Miasta Kalisza. Propozycję, która mogłaby rozwiązać szereg problemów naszego miasta Przyjęty za rządów PiS wariant Szybkiej Kolei w granicach Kalisza zakładał jej przebieg przez osiedle Zagorzynek, obok ulicy Budowlanych za budynkami Mleczarni, następnie kolej miałaby przeciąć ulicę Częstochowską obok cmentarza tynieckiego i WSK oraz przeciąć rzekę Prosnę po nowym moście kolejowym na wysokości Lasku Winiarskiego.
– Projekt zakłada, iż mniej więcej od Mleczarni, trasa szybkiej kolei oraz dotychczasowa trasa miałyby wspólny przebieg aż do Nowych Skalmierzyc, gdzie uległyby rozdzieleniu. Mój pomysł sprowadza się do tego aby przedłużyć wspólny przebieg obu tras aż do Winiar, dzięki czemu można byłoby wreszcie skorygować ponad 100-letni błąd jaki popełnili carscy urzędnicy pod koniec XIX wieku projektując przebieg kolei przez Kalisz – wyjaśnia Sławomir Lasiecki .

W ten sposób, jego zdaniem, udałoby się wreszcie zlikwidować kilka problemów, m.in. komunikacyjnych, będących konsekwencją obecnego przebiegu trasy
Idź do oryginalnego materiału