Local SoMe (Social Media) to wydarzenie i platforma dedykowane samorządowej komunikacji w mediach społecznościowych. Organizowany przez Związek Miast Polskich, kongres skupia praktyków i decydentów z polskich samorządów, aby wymieniać doświadczenia, poznawać najnowsze trendy i narzędzia w obszarze komunikacji społeczno-technologicznej.
Ranking. Niespodzianki na podium
Kongres przygotował ranking aktywności samorządów na FB w poszczególnych województwach. Na Mazowszu nie brano pod uwagę Warszawy.
Do rankingu 68 miast liczyła się suma interakcji na FB. Najwięcej zebrał ich Radom (ponad 45 tys.), drugi był Sochaczew (ponad 26 tys. ), a trzeci - Sierpc (ponad 10600). 13. była Ostrołęka, 16. Gostynin, 18. Ciechanów, a 21. - Płock.
Co ciekawe, pod względem zaangażowanie fanów własnych wygrał Sierpc (6,53%) przed Gostyninem (3,37%) i Radomiem (2,75%).
Kultura i festiwale numerem jeden
Z analizy wszystkich postów, przeprowadzonej przez Local SoMe wynika, iż najwięcej było tematów dotyczących wydarzeń kulturalnych i festiwali – 34%, patriotyzmu i rocznic historycznych – 18%, inwestycji miejskich i infrastruktury – 15%, a także sportu i aktywności lokalnej – 12%.
A jakie były emocje towarzyszące czytającym posty? Radość – 32%, duma – 21%, nostalgia – 15%, wzruszenie – 12%, zainteresowanie – 9%.
Local SoMe podkreśla interesujące narracje i oryginalne strategie komunikacyjne.
- Sierpc – Miasto ze smakiem – oparł komunikację na intensywnej relacji z Festiwalu Smaków. Miasto nie tylko promowało koncerty, ale również tworzyło narrację lifestylową, gdzie kultura muzyczna mieszała się z lokalną tożsamością kulinarną. Hasztagi i odniesienia do artystów tworzyły spójny wizerunek miejsca atrakcyjnego dla młodych - ocenia Local SoMe.
Inną ścieżkę miał w sierpniu Gostynin.
– Odszedł od lżejszej formy komunikacji, publikując poważny i emocjonalny wpis o śmierci lokalnego pilota F-16. Post wyróżniał się szczerością i powagą, stanowiąc przykład rzadkiego w samorządowej komunikacji tonu kondolencyjnego, który miał duże znaczenie dla lokalnej wspólnoty - czytamy w zestawieniu Local SoMe.
- Mamy to! Miasto Sierpc na podium! - napisał na FB Jarosław Perzyński, burmistrz Sierpca. - To pokazuje, jak aktywnie angażujecie się w życie Naszego Miasta i jak ważna jest dla Was komunikacja w mediach społecznościowych.
Podziękowania skierował do Biura Promocji i Marketingu, które z pasją prowadzi fanpage Sierpc - Miasto ze smakiem – m.in. na bieżąco relacjonuje wydarzenia w Sierpcu, dzieli się najważniejszymi aktualnościami, a także zabiera w pełne smaków i emocji relacje z Kasztelańskiego Festiwalu Smaków.