Wyjątkowa funkcja w urzędzie. Konkurs wyłoni nowego sekretarza powiatu limanowskiego

tv28.pl 1 miesiąc temu

Rozpoczął się konkurs na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze sekretarza powiatu limanowskiego. Nowa osoba zastąpi na tym stanowisku dotychczasowego sekretarza Andrzeja Matlęgę.

Informacjo o rozpoczęciu konkursu pojawiła się na internetowej stronie Biuletyny Informacyjnego Powiatu Limanowskiego zaledwie kilka dni temu, czyli 19 sierpnia. czasu w składanie ofert nie jest zbyt wiele, bo upływa on 29 sierpnia.

Oferty wraz z wymaganymi dokumentami należy składać w zaklejonej kopercie z imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji, którą należy umieścić w drugiej kopercie z adnotacją „Konkurs na kierownicze stanowisko urzędnicze Sekretarza Powiatu Limanowskiego” w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Limanowej, ul. Józefa Marka 9. natomiast osobą upoważnioną do kontaktu z kandydatami jest Małgorzata Setlak, inspektor w Wydziale Organizacji i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Limanowej.

Do konkursu mogą przystąpić osoby spełniające następujące wymogi kwalifikacyjne:

Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. wykształcenie wyższe,
  6. doświadczenie zawodowe – co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych,
  7. umiejętność zarządzania organizacją oraz zasobami ludzkimi, umiejętność interpretacji przepisów prawa z zastosowaniem w praktyce,
  8. znajomość ustawy o samorządzie powiatowym, pracownikach samorządowych, KPA, ustawy o finansach publicznych, ochronie danych osobowych, prawo zamówień publicznych, RODO, kodeks pracy, kodeks cywilny
  9. znajomość problematyki organizacji i zarządzania.

Wymagania dodatkowo punktowane:

1. znajomość elektronicznego obiegu dokumentów funkcjonującego w jednostce,

2. predyspozycje osobowościowe: kreatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się, odpowiedzialność, terminowość, rzetelność, sumienność,obowiązkowość, bezstronność, łatwość nawiązywania kontaktów, wysoka kultura osobista, odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu,

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

Do zadań Sekretarza Powiatu, w ramach udzielonego upoważnienia należą sprawy:

1) opracowanie projektów struktury organizacyjnej starostwa oraz podziału zadań i kompetencji poszczególnych komórek organizacyjnych, w sposób adekwatny do realizowanych zadań, z uwzględnieniem zmian wynikających z obowiązujących przepisów,

2) określanie wewnętrznych standardów i wymagań dotyczących procedury załatwiania spraw w Urzędzie oraz nadzór nad ich przestrzeganiem,

3) określanie standardów i wymagań dotyczących opisów stanowisk, zakresów zadań, uprawnień i odpowiedzialności oraz nadzór nad ich realizacją,

4) zapewnienie prawidłowej organizacji i funkcjonowania kontroli zarządczej w Urzędzie,

5) wprowadzanie nowoczesnych technik pracy biurowej oraz koordynacja i nadzór nad informatyzacją Urzędu,

6) koordynowanie i monitorowanie realizacji zadań, w szczególności wynikających z planów pracy Urzędu oraz aktów prawnych stanowionych przez Radę Powiatu Limanowskiego, Zarząd Powiatu i Starostę,

7) nadzór nad sposobem i terminowością rozpatrywania skarg i wniosków, w tym wniosków o udzielenie informacji publicznej,

8) nadzór nad terminowością załatwiania spraw w Urzędzie,

9) nadzór nad prawidłową obsługą mieszkańców,

10) nadzorowanie zakupów inwestycyjnych Starostwa Powiatowego w Limanowej,

11) nadzór nad gospodarką mieniem urzędu i środkami budżetowymi przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania,

12) koordynowanie i monitorowanie realizacji zadań związanych z organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy w Urzędzie,

13) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między wydziałami,

14) występowanie do Zarządu Powiatu z propozycjami zmian w budżecie,

15) koordynowanie przygotowywania wniosków o uzyskanie środków zewnętrznych, w tym m.in. funduszy z Unii Europejskiej,

16) nadzorowanie toku przygotowywania projektów uchwał i innych materiałów dla Zarządu oraz Rady Powiatu Limanowskiego,

17) nadzór nad zapewnieniem prawidłowej obsługi sesji Rady Powiatu, posiedzeń komisji Rady oraz posiedzeń Zarządu, a także rozpatrywaniem wniosków i interpelacji radnych,

18) nadzór merytoryczny nad komórkami organizacyjnymi przypisanymi Sekretarzowi Powiatu w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Limanowej, w tym w szczególności:

a) zgłaszanie Staroście i Zarządowi Powiatu problemów z realizacją zadań wraz z propozycjami ich rozwiązania,

b) parafowanie pism z nadzorowanych komórek organizacyjnych przed przedłożeniem do podpisu Staroście lub Zarządowi Powiatu.

19) inne zadania zlecone przez Starostę, Wicestarostę lub Zarząd Powiatu.

– szczegółowy zakres zadań określa zakres czynności do w/w stanowiska.

Warunki pracy na danym stanowisku pracy:

Praca na pełny etat, w budynku Starostwa Powiatowego w Limanowej. Budynek Starostwa jest wyposażony w windę, bezpieczne warunki na stanowisku pracy. Praca w pomieszczeniach biurowych, z obsługą komputera i urządzeń biurowych. Praca ma charakter indywidualny, wymaga jednak umiejętnego współdziałania z innymi. Pracownik wykonuje zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w lipcu 2024 r. przekroczył 6%.

Oferty kandydatów powinny zawierać:

  1. podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem wraz z adresem do korespondencji ]i numerem telefonu kontaktowego, opisany przez kandydata przebieg pracy zawodowej (list motywacyjny, CV),
  1. dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie, staż pracy i kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania danego stanowiska (kserokopie),
  2. świadectwa pracy z poprzednich miejsc pracy,
  3. inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe kandydata,
  4. oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych oraz o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie i skarbowe /wzór/,
  5. informacja dot. przetwarzania danych osobowych oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji /wzór/.

Fot. Starostwo Powiatowe w Limanowej

Idź do oryginalnego materiału