Od początku 2025 r. udało się w Grudziądzu usunąć 16 porzuconych pojazdów. Nie wszystkie.

Zabranie takich wraków wcale nie jest proste. jeżeli znajduje się na terenie miasta, to służby się tym zajmą. jeżeli na terenie prywatnym, spółdzielni czy jakiejś instytucji, to usunięcie go jest bardziej skomplikowane. A sami widzimy, iż bardzo szpecą one miasto.
– Trzeba maksymalnie uprościć procedury i działać skuteczniej, aby niepotrzebne już nikomu auta jak najszybciej znikały z ulic, parkingów czy osiedli – tłumaczy wiceprezydent Tomasz Smolarek. – Dlatego działa specjalny zespół, który zajął się tym problemem. – Wypracowujemy rozwiązania i czytelne procedury oraz pakiet informacji dla mieszkańców, właścicieli terenów prywatnych i zarządców nieruchomości. Chcemy, aby każdy wiedział, co zrobić i do kogo się zwrócić, gdy pojawi się problem porzuconego pojazdu.
W tym zespole pracują przedstawiciele policji, straży miejskiej, Zarządu Dróg Miejskich, Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Nieruchomościami i Spółdzielni Mieszkaniowej. Współdziałanie ma zagwarantować konkretny efekt.
Od początku 2025 roku udało się usunąć z terenu miasta 16 porzuconych pojazdów. Do końca wakacji zespół zamierza przedstawić mieszkańcom gotowe i kompletne rozwiązania, które pomogą mieszkańcom w reagowaniu i zgłaszaniu odpowiednim instytucjom pozostawionych, niepotrzebnych nikomu starych pojazdów.
(Marz)
