Nowy znak zaprezentowano publicznie po raz pierwszy. Jak podkreślają przedstawiciele starostwa, dotychczas powiat posługiwał się wyłącznie herbem, który przez cały czas zachowuje swoje oficjalne, reprezentacyjne znaczenie. Brakowało jednak elementu stricte promocyjnego, odpowiadającego współczesnym standardom identyfikacji wizualnej.- Wcześniej posługiwaliśmy się wyłącznie herbem, natomiast z wielu względów potrzebowaliśmy znaku firmowego. Ten, który dziś pokazujemy, ma wnieść więcej otwartości i nowości w wizerunek promocyjny powiatu – mówi Adam Liszka ze Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu.Nowe logo zostało zaprojektowane jako forma nowoczesna, dynamiczna i łatwa do wykorzystania zarówno w przestrzeni cyfrowej, jak i na materiałach drukowanych. Kolorystyka nawiązuje do herbu – pojawiają się odcienie żółci, błękitu i granatu, symbolizujące stabilność i porządek instytucjonalny. Elementem wyróżniającym jest pomarańczowa kropka, która ma dodawać energii i podkreślać kreatywny charakter znaku.- Ten znak jest lżejszy, bardziej otwarty. Chcemy, żeby niósł dynamizm i energię w przestrzeni społecznej, uzupełniając herb, a nie go zastępując – podkreśla Adam Liszka.Logo będzie wykorzystywane przede wszystkim na materiałach promocyjnych powiatu: flagach, roll-upach, plakatach, ściankach wystawienniczych oraz w komunikacji wizualnej związanej z promocją regionu. Oficjalne wdrożenie znaku zaplanowano od 1 stycznia – od tego momentu ma on funkcjonować w codziennej, użytkowej formie.Autorem nowego logo jest lokalny projektant Darek Herbowski. Jak podkreślają przedstawiciele starostwa, wybór nie był przypadkowy – zdecydowało doświadczenie projektanta oraz jego silne osadzenie w lokalnym kontekście i znajomość regionu. Herb Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego pozostaje natomiast niezmiennie symbolem urzędowym i będzie przez cały czas wykorzystywany w oficjalnych sytuacjach.