Projekt uchwały miał określić zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, a także ich gabaryty, standardy jakościowe i rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Walka o "tożsamość estetyczną"
Jak zauważyła radna Maciechowska, od tamtej pory temat nie był ponownie podejmowany ani przedstawiany Radzie Miasta w formie zaktualizowanego dokumentu. W interpelacji zwróciła też uwagę na fakt, iż mieszkańcy coraz częściej sygnalizują problem rosnącego chaosu reklamowego w przestrzeni miejskiej, co wpływa negatywnie na estetykę Rzeszowa i komfort życia jego mieszkańców.
Uchwała krajobrazowa to nie tylko narzędzie porządkujące przestrzeń wizualną miasta, ale także element polityki przestrzennej i tożsamości estetycznej Rzeszowa, która powinna być spójna z jego aspiracjami nowoczesnego, europejskiego stylu życia
– podkreśliła radna w tekście interpelacji.
Cztery pytania
W interpelacji skierowała do władz miasta cztery pytania:
1. Na jakim etapie znajdują się w tej chwili prace nad uchwałą krajobrazową Miasta Rzeszowa?
2. Czy planowane jest ponowne wyłożenie projektu do publicznego wglądu lub jego aktualizacja w 2025 roku?
3. Kiedy projekt może zostać skierowany pod obrady Rady Miasta?
4. Czy w ostatnim czasie Urząd Miasta prowadził analizy lub konsultacje dotyczące skutków wdrożenia uchwały dla przedsiębiorców oraz mieszkańców?
Radna podkreśliła, iż przyjęcie uchwały krajobrazowej to krok w stronę uporządkowania miejskiej przestrzeni i poprawy estetyki Rzeszowa, zgodnie z oczekiwaniami jego mieszkańców.

3 dni temu













![Jak Brytyjczycy upamiętniają swoich bohaterów? [GALERIA]](https://misyjne.pl/wp-content/uploads/2025/11/mid-epa12507520.jpg)


