Dolnośląska Służba Dróg i Kolei wyłania wykonawcę rewitalizacji linii kolejowej nr 303 na odcinku Chocianów – Przemków. Do przetargu stanęło aż 11 firm. Najtańszą ofertę złożyło Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM z Wrocławia. Opiewa ona na 74,5 mln zł.
Teraz DSDiK przeanalizuje oferty i wybierze wykonawcę. Przetarg zakończy się powodzeniem, bo nie dość, iż na stole leży aż 11 ofert to jeszcze wszystkie mieszczą się w zaplanowanym na inwestycję budżecie (99 mln zł).
18-kilometrowa linia z Chocianowa do Przemkowa Odlewni po raz ostatni użytkowana była w 1991 roku. W ramach jej rewitalizacji przewidziano dwa przystanki – Przemków (w nowej lokalizacji – w rejonie ulicy Kościuszki w Przemkowie oraz Przemków Odlewnia. Powstanie też mijanka w Chocianowie.
– Ten odcinek jest niezbędny do stworzenia połączeń w stronę Głogowa oraz Chojnowa – i dalej – pisze na Facebooku, Tymoteusz Myrda, radny sejmiku wojewódzkiego od kilku lat lobbujący na rzecz przywrócenia Przemkowa na kolejową mapę Dolnego Śląska.
Rewitalizacja linii z Chocianowa do Przemkowa to pierwszy etap większego planu zarządu województwa. Przypomnijmy, iż podczas ubiegłorocznego Forum Ekonomicznego w Karpaczu przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, PKP PLK oraz samorządowcy podpisali list intencyjny w sprawie przywrócenia ruchu pasażerskiego na trasie z Chocianowa przez Przemków aż do Głogowa. Przywrócenie do życia linii nr 14 z Niegosławic do Głogowa leżeć będzie w gestii PKP PLK, które jest jej zarządcą.
Obecnie z Przemkowa do niedalekiego Głogowa pociągiem nie pojedziemy. Przypomnijmy, iż Chocianów został włączony do sieci kolejowej pod koniec 2022 roku, po 22 latach przerwy. Otwarcie tego połączenia pozwoli na podróż z Legnicy do Głogowa przez Chojnów, Chocianów i Przemków. jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, linia nr 303 zostanie oddana do użytku w 2027 roku. Koleje Dolnośląskie już zadeklarowały, iż będą ją obsługiwać.