Szkło Must Go On – kampania, która uświadamia i uczy

4 dni temu
Ruszyła kampania, która pokazuje, jak wciąż kilka wiemy na temat segregacji odpadów i niestety jest ona na stosunkowo niskim poziomie. „Szkło Must Go On” ma to zmienić. Przeprowadzone przez pracownię Kantar Polska, na zlecenie Rekopol OOO S.A. badania wskazują jasno, iż nie mamy powodów do dumy. Chociaż wielu z nas twierdzi, iż ma bogatą wiedzę na temat segregacji szkła, to w praktyce nie wiemy gdzie, które opakowania szklane wyrzucać.

Aż 90 proc. badanych wyrzuciłoby zwykłą szklankę do zielonego pojemnika, a powinna ona trafić odpadów zmieszanych. A aż 39 proc. osób wrzuciłoby do szkła lustro, a 37 proc. stłuczony talerz. To pojedyncze przykłady na to, iż tak naprawdę kilka wiemy na temat segregacji szkła, przez co zaledwie 50-60 proc. opakowań szklanych trafia do recyklingu (średnia w Unii Europejskiej wynosi 70 proc).

- Nasze badania pokazują, iż aż 48 proc. Polaków wierzy, iż każde szklane opakowanie musi być umyte przed wyrzuceniem, a 23 proc., iż segregowanie nie ma sensu, bo wszystko trafia do jednej śmieciarki – mówi Katarzyna Zalewska z Kantar Polska i dodaje, iż zadziwiające też jest to, iż wiele osób sądzi, iż w
Idź do oryginalnego materiału