STAG stawia na elektromobilność. Polski lider LPG zaczyna produkcję ładowarek do aut elektrycznych

3 godzin temu

Od autogazu do elektromobilności

Choć instalacje LPG i CNG wciąż mają perspektywy w Afryce, Azji czy Ameryce Południowej, to w Europie rynek autogazu będzie się kurczył. Dlatego AC inwestuje w technologie dla elektromobilności. – Nasze doświadczenie w elektronice i sterownikach przenosimy teraz do ładowarek EV – podkreśla Paweł Baraniuk, wiceprezes AC SA.

Nowe wallboxy STAG oferują moc do 22 kW i będą sprzedawane w trzech wariantach – od ok. 3 do 5 tys. zł. Co ważne, choćby podstawową wersję można rozbudować o dodatkowe funkcje w przyszłości.

Nowoczesne funkcje i innowacje

Firma stawia na jakość i bezpieczeństwo – cechy, które mają wyróżnić jej ładowarki na tle tańszych, często importowanych z Chin urządzeń. AC wprowadza także system ochrony przed kradzieżą kabli – wersja Intelli będzie wyposażona w radar wykrywający osoby w pobliżu i wysyłający alert do aplikacji mobilnej.

Poza ładowarkami spółka rozwija rozwiązania telematyczne dla flot EV. Przygotowywana „Cyfrowa książka przebiegu pojazdu” pozwoli fleet managerom monitorować i rozliczać każde doładowanie w czasie rzeczywistym, z przypisaniem kosztów do konkretnego auta i lokalizacji.

– To ogromne ułatwienie dla działów księgowych i zarządzania flotą – mówi Robert Rudnicki z AC. – System umożliwi optymalizację kosztów i lepszą kontrolę nad eksploatacją pojazdów elektrycznych.

Plany sprzedażowe i ekspansja

Firma zapowiada sprzedaż kilku tysięcy ładowarek już w 2025 roku. Urządzenia mają trafić do dużej sieci handlowej działającej na wielu rynkach europejskich.

Wejście AC SA w elektromobilność to przykład trendu, w którym firmy związane dotąd z paliwami kopalnymi zaczynają inwestować w rynek EV. Podobne działania prowadzi m.in. portugalski Petrotec (marka Hellonext) czy globalne koncerny paliwowe, jak Shell czy Orlen.

Źródło: Wysokie napięcie

#Elektromobilność #STAG #EV #Ładowarki #PolskaTechnologia

Idź do oryginalnego materiału