Od autogazu do elektromobilności
Choć instalacje LPG i CNG wciąż mają perspektywy w Afryce, Azji czy Ameryce Południowej, to w Europie rynek autogazu będzie się kurczył. Dlatego AC inwestuje w technologie dla elektromobilności. – Nasze doświadczenie w elektronice i sterownikach przenosimy teraz do ładowarek EV – podkreśla Paweł Baraniuk, wiceprezes AC SA.
Nowe wallboxy STAG oferują moc do 22 kW i będą sprzedawane w trzech wariantach – od ok. 3 do 5 tys. zł. Co ważne, choćby podstawową wersję można rozbudować o dodatkowe funkcje w przyszłości.
Nowoczesne funkcje i innowacje
Firma stawia na jakość i bezpieczeństwo – cechy, które mają wyróżnić jej ładowarki na tle tańszych, często importowanych z Chin urządzeń. AC wprowadza także system ochrony przed kradzieżą kabli – wersja Intelli będzie wyposażona w radar wykrywający osoby w pobliżu i wysyłający alert do aplikacji mobilnej.
Poza ładowarkami spółka rozwija rozwiązania telematyczne dla flot EV. Przygotowywana „Cyfrowa książka przebiegu pojazdu” pozwoli fleet managerom monitorować i rozliczać każde doładowanie w czasie rzeczywistym, z przypisaniem kosztów do konkretnego auta i lokalizacji.
– To ogromne ułatwienie dla działów księgowych i zarządzania flotą – mówi Robert Rudnicki z AC. – System umożliwi optymalizację kosztów i lepszą kontrolę nad eksploatacją pojazdów elektrycznych.
Plany sprzedażowe i ekspansja
Firma zapowiada sprzedaż kilku tysięcy ładowarek już w 2025 roku. Urządzenia mają trafić do dużej sieci handlowej działającej na wielu rynkach europejskich.
Wejście AC SA w elektromobilność to przykład trendu, w którym firmy związane dotąd z paliwami kopalnymi zaczynają inwestować w rynek EV. Podobne działania prowadzi m.in. portugalski Petrotec (marka Hellonext) czy globalne koncerny paliwowe, jak Shell czy Orlen.
Źródło: Wysokie napięcie
#Elektromobilność #STAG #EV #Ładowarki #PolskaTechnologia