Na szczycie tegorocznego zestawienia w kategorii haseł ogólnych znalazły się „wybory prezydenckie”. W ciągu roku to właśnie zapytania dotyczące przebiegu kampanii, kandydatów, debat i wyników cieszyły się największym zainteresowaniem. W zestawieniach pojawiały się też często powiązane frazy: „wyniki wyborów” czy nazwiska kandydatów: Karol Nawrocki czy Rafał Trzaskowski. Fenomeny popkultury: Labubu i serial „Heweliusz”Zaskoczeniem dla wielu może się okazać ogromne zainteresowanie maskotką Labubu – ten pluszak o kontrowersyjnej urodzie znalazł się na drugim miejscu w ogólnym rankingu najczęściej wyszukiwanych fraz. Dodatkowo w czołówce pojawił się serial „Heweliusz”, który dzięki kontrowersjom i dużej kampanii marketingowej przyciągnął uwagę odbiorców i zdominował listy wyszukiwań w kategorii „Seriale”.Polscy internauci nie ograniczali się wyłącznie do rodzimych tematów. Wśród najczęściej wyszukiwanych fraz znalazły się też związane z wydarzeniami międzynarodowymi – jak np. sytuacja w Iranie czy wybór nowego papieża (m.in. informacje o konklawe i następcy papieża Franciszka).Pytania do internetuRaport pokazuje też, iż Polacy masowo wpisywali zapytania z kategorii „jak?”, „co to…?”, „ile…?”, świadczące o codziennej ciekawości lub chęci zdobycia praktycznej wiedzy. Wśród nich: „ile kolan ma koń” – fraza, która obiegła media jako przykład nietypowego zapytania, jakie znalazło się wysoko w rankingu. Nie brakowało też pytań o kursy walut, ceny, wynagrodzenia, czy inne dane istotne „tu i teraz”, co pokazuje, iż Polacy szukali w Google zarówno informacji „na poważnie”, użytkowych albo humoru.A co działo się na świecie?Na globalnej liście najczęściej wyszukiwanych fraz w 2025 roku królowały zupełnie inne motywy. Z danych międzynarodowego zestawienia wynika, iż najbardziej dynamicznie rósł trend wokół sztucznej inteligencji – na pierwszym miejscu uplasowała się fraza Gemini – chatbot i model AI od Google. Poza tym w globalnym top 10 pojawiały się zapytania dotyczące sportu (m.in. „India vs England”), wydarzeń międzynarodowych, premier technologicznych, jak iPhone 17, czy globalnych kryzysów i konfliktów. Co ważne: raport 2025 podkreśla, iż wzrosła liczba zapytań zadawanych w formie rozmowy – ludzie wpisywali coraz więcej fraz w stylu „jak…?”, „co to…?”, „dlaczego…?”. Jakby rozmawiali z przyjacielem.