Republikanie nie przestaną próbować zabić ulgi podatkowej Bidena na pojazdy elektryczne

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Republikanie w Izbie Reprezentantów podjęli działania mające na celu unieważnienie ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych wprowadzonych przez administrację Bidena, mimo iż sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA z roku na rok rośnie.

Komisja ds. środków i sposobów Izby Reprezentantów zagłosowała za ustawą, która cofnie federalne ulgi podatkowe na pojazdy elektryczne, argumentując, iż przepisy spowodują, iż pieniądze amerykańskich podatników trafią do chińskich firm. Ulgi podatkowe były „promowane przez radykalnych ekologów i niektórych producentów pojazdów elektrycznych” i dlatego powinny zostać uchylone, zgodnie z Karta informacyjna Izby Reprezentantów Partii Republikańskiej.

„Administracja Bidena poświęca naszą niezależność ekonomiczną, aby zmusić więcej Amerykanów do jazdy pojazdami elektrycznymi” – powiedział poseł Jason Smith (R-MO), przewodniczący komisji, podczas rozpatrywania projektu ustawy (Uchwała HJ nr 148) we wtorek. jeżeli Biden dotrzyma obietnicy zawetowania ustawy, „pozostawia szeroko otwarte drzwi do uczynienia amerykańskiego podatnika skarbonką Chin” – dodał Smith.

„Administracja Bidena poświęca naszą niezależność ekonomiczną, aby zmusić większą liczbę Amerykanów do jazdy pojazdami elektrycznymi”.

Ustawa była najnowszą próbą Republikanów, aby odwrócić jedno z głównych postanowień prezydenta Joe Bidena uchwalone w ramach ustawy o redukcji inflacji z 2022 r., która udostępnia do 7500 USD ulg podatkowych na zakup nowego pojazdu elektrycznego. Izba Reprezentantów kontrolowana przez Republikanów uchwalił dwa inne projekty ustaw wcześniej w tym roku mający na celu likwidację ulg podatkowych na pojazdy elektryczne, ale Senat nie zajął się żadną z tych inicjatyw.

Przepisy te odzwierciedlają retorykę byłego prezydenta Donalda Trumpa, który obiecał wcisnąć hamulec na temat polityki administracji Bidena mającej na celu zachęcanie do sprzedaży pojazdów elektrycznych. Podczas kampanii wyborczej Trump fałszywie twierdził, iż pojazdy elektryczne nie działają, mimo iż słusznie zauważył, iż samochody typu plug-in są często droższe od tych zasilanych benzyną. (Ale choćby ta linia ma szybko stać się przestarzałym.)

Nieważne, iż Republikanie próbują cofnąć ulgi podatkowe Bidena w momencie, gdy więcej Amerykanów kupuje pojazdy elektryczne niż kiedykolwiek wcześniej. Pomimo pewnego spowolnienia wzrostu na początku tego roku, producenci samochodów byli zgłaszanie wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych w tym roku. Produkcja i dostawy pojazdów elektrycznych również wzrosły w drugim kwartale, a GM, Rivian, Lucid i Toyota raportowanie optymistycznych danychNawet Tesla, która od miesięcy walczy z popytem, ​​zgłosiła mniejszy niż oczekiwano spadek w dostawach.

Administracja Bidena twierdzi, iż ulgi podatkowe okazały się skuteczne i pozwoliły zaoszczędzić kupującym samochody Tylko w 2024 roku 1 miliard dolarów. Kredyt został niedawno zaktualizowany i można go stosować w punkcie sprzedaży, co oznacza, iż ​​kupujący mogą otrzymać zniżkę na zakup pojazdu elektrycznego bezpośrednio od dealerów.

Więcej Amerykanów niż kiedykolwiek wcześniej kupuje pojazdy elektryczne

Republikanie wykorzystali niedawny ruch Departamentu Skarbu mający na celu zapewnienie producentom samochodów trochę luzu wokół niektórych rygorystycznych zasad dotyczących kwalifikowalności do zasad dotyczących ulg podatkowych w odniesieniu do minerałów i materiałów pochodzących od „podmiotów zagranicznych budzących obawy” — do których zaliczają się Chiny.

Ostateczne wskazówki daje producentom samochodów dwuletnie zwolnienie z obowiązku stosowania baterii zawierających „niemożliwe do wyśledzenia” minerały akumulatorowe, takie jak grafit, który często pochodzi z Chin. Materiały te są zwolnione z przepisów do 2027 r. Inne ograniczenia dotyczące bardziej rozpowszechnionych minerałów, takich jak lit, nikiel i kobalt, wejdą w życie w styczniu 2025 r. Akumulatory pojazdów elektrycznych z minerałami pochodzącymi z Chin, na przykład, nie będą kwalifikować się do ulgi w wysokości 7500 USD.

Podczas dyskusji Smith twierdził, iż „łagodne zasady Bidena, które pozwolą na używanie niektórych komponentów pojazdów elektrycznych i akumulatorów pochodzących bezpośrednio od Komunistycznej Partii Chin, pozwolą na ominięcie tego ograniczenia”.

Demokraci sprzeciwili się tej decyzji, nazywając ją potencjalnym ciosem dla postępu, jaki dokonuje się w amerykańskim przemyśle samochodowym.

„Jeśli ta ustawa zostanie przyjęta, zatrzymamy ten postęp i nieumyślnie utrwalimy chińską dominację na rynku pojazdów elektrycznych na dziesięciolecia” – powiedział Rep. Don Beyer (D-VA). „Ten projekt ustawy zrobi dokładnie odwrotnie, niż twierdzą jego zwolennicy i sponsorzy”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału