Punkt obsługi klienta spółki Tauron powróci do Świdnicy. Wybrano firmę, która będzie go prowadzić

1 dzień temu

Świdniczanie oraz mieszkańcy powiatu świdnickiego ponownie będą mogli załatwić sprawy dotyczące energii elektrycznej w stacjonarnym punkcie obsługi klienta działającym na terenie Świdnicy. W ubiegłym tygodniu Tauron wybrał partnera handlowego, który przez najbliższe trzy lata będzie prowadził w mieście punkt partnerski.

Jeszcze kilka lat temu punkt partnerski spółki Tauron mieścił się w lokalu przy ulicy Ofiar Oświęcimskich. Wraz z jego zamknięciem klientom koncernu pozostało korzystanie z innych punktów obsługi – najbliższe działają w Wałbrzychu oraz Dzierżoniowie. We wrześniu 2023 roku grupa radnych zwróciła się do władz miasta o podjęcie rozmów z Tauronem w celu ponownego otwarcia punktu obsługi klienta w Świdnicy. – Wielu mieszkańców, szczególnie w podeszłym wieku, nie ma możliwości załatwienia spraw przez internet, a takich formalnych spraw związanych z poborem prądu jest wiele. W chwili obecnej jest pozytywne nastawienie firmy Tauron do tworzenia takich punktów w gminach – stwierdzili w złożonym wniosku radni Zofia Skowrońska-Wiśniewska, Lesław Podgórski oraz Jan Jaśkowiak.

Ich sugestię przekazano do energetycznej spółki, której przedstawiciele zadeklarowali rozważenie zgłoszonej propozycji. – Rozumiemy oczekiwania mieszkańców miasta i weryfikujemy ewentualne rozwiązania, oparte o możliwość otwarcia punktu partnerskiego lub punktu obsługi klienta. Po dogłębnej analizie wrócimy do Państwa z informacją w tej sprawie – informowała w odpowiedzi Anna Zawuszczak, dyrektor Centrum Zarządzania Stacjonarnym Kanałem Kontaktu w spółce Tauron Obsługa Klienta. W maju 2024 roku poinformowano, iż energetyczny koncern przychylił się do zgłoszonej propozycji, a świdnicki punkt obsługi klienta zostanie uruchomiony we współpracy z podmiotem, który będzie chciał takie usługi dla Taurona prowadzić.

W październiku 2024 roku spółka Tauron Sprzedaż ogłosiła zamówienie na uruchomienie czterech punktów partnerskich na terenie kraju, w tym jednego w Świdnicy. W warunkach zamówienia zaznaczono, iż umowy na prowadzenie punktów zostaną zawarte na okres 36 miesięcy. Świadczeniem usług sprzedażowo-obsługowych w Świdnicy zainteresowanie wyraziły dwie firmy. 12 marca 2025 roku poinformowano, iż za korzystniejszą uznana została oferta złożona przez IPW Piotr Wawrzynów z Wrocławia, która opiewa na 6 mln 236 tys. złotych.

Wyłoniony partner handlowy będzie musiał przygotować stosowny lokal. Za pośrednictwem mediów społecznościowych prezydent Świdnicy poinformowała, iż operator punktu uruchomi go w pasażu handlowym świdnickiego Leclerca przy ulicy Strzegomskiej i w tej chwili prowadzi remont lokalu. Otwarcie punktu partnerskiego i rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi po dokonaniu odbioru punktu przez Tauron.

/mn/

Idź do oryginalnego materiału