Próbny lot największego chińskiego bezzałogowca cargo

1 tydzień temu

Próbny lot największego chińskiego bezzałogowa cargo

W pierwszych dniach sierpnia, przeprowadzono lot próbny chińskiego transportowego samolotu bezzałogowego. Maszyna została zaprojektowana, skonstruowana i wyprodukowana wyłącznie w oparciu o chińskie zasoby i potencjały. Dwusilnikowy bezzałogowy samolot transportowy samodzielnie wystartował z lotniska FengMing TongHang (chin. 凤鸣通航机场) w ZiGong (chin. 自贡) w prowincji Sichuan (chin. 四川), wzniósł się w powietrze, wykonał kilka manewrów w powietrzu i po około 20 minutach wylądował na pasie, z którego wyruszył w podróż.

Samolot opracowany przez Sichuan Tengden Sci-tech Innovation Co., Ltd., wiodące chińskie przedsiębiorstwo zajmujące się badaniami, produkcją i zastosowaniem inteligentnych pojazdów powietrznych, ma rozpiętość skrzydeł 16,1 metra, wysokość 4,6 metra, komorę ładunkową o objętości 12 metrów sześciennych, gdzie można umieścić cargo o wadze ogólnej do 2 ton. To aktualnie największy latający bezzałogowy transportowiec cywilny w Chinach.

Samolot posiada funkcje łatwego załadunku i rozładunku, wysoki poziom niezawodności i bezpieczeństwa oraz wysoki stopień inteligencji. Oczekuje się, iż zapewni on wsparcie dla rozszerzenia scenariuszy transportu lotniczego cargo i tworzenia nowego rodzaju inteligentnej logistyki w ramach tak zwanej Gospodarki Niskich Wysokości (Law Altitude Economy).

Na podstawie:

  • baijiahao.baidu.com;
  • weibo.com;
  • m.163.com;

Xinhua-Baltic Index 2024

W dniu 21 sierpnia w Szanghaju opublikowano raport „Indeks Rozwoju Bałtyckiego Międzynarodowego Centrum Żeglugowego Xinhua 2024” (chin. 新华波罗的海国际航运中心发展指数, ang. Xinhua-Baltic International Shipping Center Development Index 2024). Według autorów opracowania Singapur został uznany za wiodące centrum żeglugowe na świecie. Singapur zajmuje pierwsze miejsce w tej kategorii już 11 rok z rzędu. Trwały sukces tego portu przypisuje się strategicznej lokalizacji Singapuru, solidnym perspektywom międzynarodowym i ugruntowanemu ekosystemowi profesjonalnych usług morskich. Stabilną pozycję ma również Szanghaj, który od pięciu lat zajmuje trzecią pozycję. Szanghaj zarazem od 14 lat jest liderem światowym w zakresie wolumenu przeładunków kontenerowych. W minionym, 2023 roku przeładowano tu 49,16 mln TEU.

W pierwszej dwudziestce najlepszych portów świata według raportu Xinhua-Baltic International Shipping Center Development Index 2024 znalazły się takie chińskie porty, jak:

  • Hong Kong (4),
  • Ningbo-ZhouShan (8),
  • GuangZhou (13),
  • QingDao (15) i
  • ShenZhen (17).

„Indeks Rozwoju Bałtyckiego Międzynarodowego Centrum Żeglugowego Xinhua 2024” to efekt wspólnej pracy China Economic Information Service of Xinhua News Agency (chin. 新华社中国经济信息社) oraz Baltic Exchange. Po raz pierwszy opublikowany został w 2014 r. Indeks ocenia trzy główne aspekty, a mianowicie:

  • warunki portowe,
  • usługi żeglugowe i
  • kompleksowe środowisko.

Bierze pod uwagę również wszystkie ładunki obsługiwane przez dany port (masowe, kontenerowe i inne), jakość obsługi załadunku i rozładunku, logistykę w porcie i jego otoczeniu, wsparcie finansowe dla żeglugi itp.

Na podstawie:

  • safety4sea.com;
  • balticexchange.com;
  • shanghai.gov.cn;

Autor: 梁安基 Andrzej Z. Liang, 上海 Shanghai, 中国 Chiny

e-mail: [email protected]

Redakcja: Leszek B. Ślazyk

e-mail: [email protected]

© www.chiny24.com

Idź do oryginalnego materiału