Prawie 800 ton szyn stalowych wyprodukowanych w ArcelorMittal Poland w Dąbrowie Górniczej trafiło do Szwecji dzięki wyjątkowego transportu kolejowego i promowego. 260 ton 120-metrowej szyny oraz 520 ton szyny 60-metrowej zostały dostarczone na rynek skandynawski specjalnymi wagonami. Z Dąbrowy Górniczej wyroby stalowe zostały przetransportowane do Świnoujścia, a stamtąd, nie opuszczając wagonów, trafiły na prom. Po kilku godzinach podróży dotarły do portu w Ystad w Szwecji.
Transport szyn z Dąbrowy Górniczej do Szwecji
Transport szyn z Dąbrowy Górniczej do Szwecji jest logistycznym wyzwaniem, zwłaszcza gdy chodzi o szyny 120-metrowe. Dzięki specjalnemu promowi kolejowemu, możliwe jest ich przewożenie bez konieczności rozładowania na pokładzie. Taki transport jest bardziej bezpieczny i efektywny, a ryzyko uszkodzeń szyn zostaje zminimalizowane.
Przywrócenie połączenia promowego
W zeszłym roku zostało przywrócone połączenie promowe między Świnoujściem a Ystad, które było zawieszone w 2019 roku. „To dla nas świetna wiadomość. Dotychczas musieliśmy transportować szyny okrężną drogą przez Niemcy i port w Rostock. Teraz transport dzięki promu kolejowego jest znacznie szybszy i bardziej bezpieczny” – mówi Maciej Graczyk, szef ds. zakupów odpowiedzialny za logistykę kolei w ArcelorMittal Poland.
Korzyści ekologiczne transportu kolejowego
Ponad 40% produktów ArcelorMittal Poland jest transportowanych do klientów koleją. Transport kolejowy to znacznie mniej emisyjna forma przewozu w porównaniu do transportu drogowego. Firma planuje dalszy rozwój transportu kolejowego i promowego, co pozwoli na dostarczenie szyn do Skandynawii w jeszcze bardziej efektywny sposób. ArcelorMittal Poland przewiduje, iż rocznie będzie dostarczać na rynek skandynawski choćby 25 tys. ton szyn.