Ponad 118 tys. zł – na taką kwotę łącznie w 2024 roku chełmski ratusz postanowił ukarać przedsiębiorców za niedostosowanie swoich reklam do wytycznych uchwały krajobrazowej. Odwołania na nic się zdały.
O realizację uchwały dopytywał w swojej interpelacji radny Tomasz Otkała. Chciał wiedzieć co w tej kwestii wydarzyło się w 2024 roku. Jak poinformował wiceprezydent Radosław Wnuk miasto wydało 59 opinii i uzgodnień w sprawie ustalenia zgodności nośników reklamowych z uchwałą. Wystosowano też 182 wezwania do usunięcia reklam niezgodnych z uchwałą. Po wizjach lokalnych prowadzonych przez urzędników w terenie wszczęto postępowania administracyjne, których efektem było wydanie 69 decyzji, ustalających kary pieniężne za umieszczenie nośników reklamowych niezgodnych
z przepisami uchwały krajobrazowej na łączną kwotę 118 458,87 zł. – w przypadku 23 z nich strony wniosły odwołania do organu wyższej instancji. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Chełmie po rozpatrzeniu spraw utrzymało w mocy 22 decyzje, jedno odwołanie jest aktualnie w rozpoznaniu.