Poseł w końcu zapłaci za ładowanie „elektryka”. PE wprowadza oszczędności

2 godzin temu

Europosłowie od 1 grudnia br. nie będą mogli już korzystać z darmowego ładowania swoich samochodów elektrycznych na parkingach Parlamentu Europejskiego. Decyzja o oszczędzaniu energii zapadła dwa lata temu.

Przedstawiciele państw UE jeszcze przez niespełna dwa miesiące skorzystają z darmowego ładowania pojazdów elektrycznych „ku zażenowaniu niektórych” – jak pisze „Brussels Signal”. Medium zauważa, iż „Parlament z siedzibą w Strasburgu był głównym motorem przejścia na czystsze paliwa w całym bloku, chociaż jego członkowie do tej pory sami przerzucali koszty ładowania pojazdów elektrycznych na podatników”.

W komunikacie wewnętrznym przesłanym eurodeputowanym napisano: „Od 1 grudnia 2024 r. korzystanie z punktów ładowania pojazdów elektrycznych (EV) na parkingach Parlamentu Europejskiego stanie się płatne dla samochodów prywatnych zgodnie z decyzją Biura z 17 października 2022 r. oraz z uwzględnieniem środków oszczędzania energii przyjętych przez Biuro 2 maja i 3 października 2022 r.”

Posłowie mogą wnioskować o wydanie karty ładowania pojazdów elektrycznych od końca tego miesiąca. Od 1 grudnia 2024 r. „kWh zużyte podczas każdej sesji ładowania aktywowanej kartą ładowania pojazdów elektrycznych będą rejestrowane, przechowywane i wykorzystywane do celów fakturowania. Poszczególni użytkownicy otrzymają kwartalny przegląd swojego zużycia”.

Do ceny za energię z tytułu ładowania samochodów elektrycznych ma być ostatecznie doliczany VAT, którego nie płaci za energię elektryczną Parlament Europejski. Cena może się różnić w trzech miejscach pracy.

Już wcześniej niektórzy europosłowie podnosili, iż bezpłatne ładowanie pojazdów elektrycznych jest „skandalem”. Zabiegano również o to, aby niepotrzebny był comiesięczny hurtowy transfer floty pojazdów europosłów do Strasburga, ze względu na znaczne koszty i emisję dwutlenku węgla. Jednak Francja nie zgodziła się na skoncentrowanie działalności europosłów w Brukseli i odmówiła rozważenie rezygnacji ze statusu oficjalnej siedziby zgromadzenia.

Źródło: brusselssignal.eu

AS

Idź do oryginalnego materiału