Pomoc po powodzi – skorzystaj z porad Rzecznika Finansowego

1 dzień temu

Masz pytania dotyczące odszkodowań po powodzi? Chcesz wiedzieć, jak najlepiej udokumentować zniszczenia mienia lub czy przyjęcie pomocy publicznej wpływa na odszkodowanie z ubezpieczenia?

Eksperci Biura Rzecznika Finansowego przygotowali opracowanie dla poszkodowanych, którzy ponieśli straty, takie jak m.in. uszkodzenia budynków czy mienia ruchomego.

Odpowiedzi na pytania związane z odszkodowaniami po powodziach są opublikowane na stronie internetowej Rzecznika Finansowego - kliknij! 

Ponadto na profilu Facebook Rzecznika Finansów (kliknij!) został udostępniony specjalny odcinek programu "Wokół finansów", w ramach którego eksperci Biura Rzecznika Finansowego odpowiadają na najczęstsze pytania dotyczące odszkodowań z tytułu strat poniesionych w wyniku powodzi.

Co zrobić, żeby uzyskać odszkodowanie z tytułu zawartej przez nas umowy ubezpieczenia? Czy przyjęcie pomocy publicznej może wpłynąć na jego wysokość? W jaki sposób najlepiej udokumentować zniszczenia naszego mienia? To tylko niektóre z pytań, na jakie odpowiadają eksperci Biura Rzecznika Finansowego, zajmujący się na co dzień wsparciem klientów zakładów ubezpieczeń: Marek Kurowski - główny specjalista w Departamencie Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego, Aleksander Daszewski - zastępca dyrektora Departamentu Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego.

Zachęcamy również do lektury poradników dla osób poszkodowanych powodzią, dostępnych na stronie www.rf.gov.pl. Znajdziemy tam informacje dotyczące: - odszkodowań po powodziach i podtopieniach, - ubezpieczeń Autocasco podczas powodzi, - ryzyka powodzi w ubezpieczeniach rolnych.

W powyższych materiałach eksperci odpowiedzieli na pytania poszkodowanych o przysługujących im prawach. Pomagają także w rozwiązywaniu pojawiających się na bieżąco problemów w zgłaszaniu powstałych szkód, a także z uzyskaniem odszkodowania.

Warto również skorzystać z porad Powiatowego Rzecznika Konsumentów Barbary Wojtasik, która przyjmuje interesantów w Starostwie Powiatowym w Oławie w pokoju nr 8A, budynek A (parter), tel. 71-301-15-08:

- w poniedziałki: od godz. 9.00 do 15.30;
- we wtorki: od godz. 9.00 do 15.30;
- w czwartki: od godz. 9.00 do 15.30;
- w środy: od godz. 9.00 do 17.00;
- w piątki: od godz. 9.00 do 14.00.

E-mail: [email protected]

Idź do oryginalnego materiału