Połączenie helikopterowe KunShan – Szanghaj uruchomione

2 tygodni temu

Spółka Shanghai New Sky Helicopter Co., Ltd. (chin. 上海新空直升机有限公司) zrealizowała 10 sierpnia próbny lot, a 18 sierpnia uruchomiła regularne połączenie pasażerskie helikopterem z miasta KunShan (chin. 昆山, 2,15 mln mieszkańców, położone 62 km na północ od Szanghaju) na lotnisko Shanghai Pudong (chin. 上海浦东). Nowe połączenie, obsługiwane przez Shanghai New Sky Helicopter Co., Ltd., ma na celu istotne skrócenie czasu podróży między dwoma miastami, z około 1,5 – 2 godzin drogą lądową do zaledwie 30 minut drogą powietrzną.

Cena biletu w jedna stronę to 1.600 RMB (ok. 860 PLN), a w przypadku korzystania z ekspresowej odprawy bagażu to 1,800 RMB (ok. 968 PLN). Zgodnie z założeniami spółki z usługi korzystać ma od 20.000 do 30.000 pasażerów rocznie. Firma zapowiada otwarcie kolejnych połączeń z miastami w delcie rzeki Jangcy.

Transport pasażerski na niskich wysokościach został uznany przez władze Szanghaju za istotny element rozwoju nowej dziedziny gospodarki, znanej jako Low Altitude Economy. Wszystkie jednostki administracji metropolii mają aktywnie promować działalność przedsiębiorstw usługowych oferujących pasażerskie przeloty na niskich wysokościach. Dotyczy to zarówno lotów załogowych, jak i bezzałogowych, dzięki którym Szanghaju uzyska nowe połączenia z miastami położonymi w delcie Jangcy.

Jak zwykle w Chinach i w tej nowej dziedzinie pojawia się konkurencja pomiędzy regionami.

Wydział Przemysłu i Technologii Informacji miasta ShenZhen ogłosił program budowy zintegrowanej infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej dla obsługi i monitorowania ruchu na niskich wysokościach. Jednocześnie wydział zadeklarował niezwłoczne ustanowienie specjalnego funduszu dla przemysłu Low Altitude Economy, a także programu wspierania rozwoju całego ekosystemu rozwoju i produkcji maszyn, urządzeń i aparatury wykorzystywanej w eksploatacji przestrzeni lotniczej niskich wysokości.

ShenZhen ma ambicje osiągnięcia pozycji lidera w Chinach w zakresie gospodarki niskich wysokości.

Władze tego miasta zapowiedziały udostępnienie dla eksploatacji przez firmy Low Altitude Economy 75% przestrzeni powietrznej nad miastem do 2025 roku. Całkowita liczba tras lotniczych na niskiej wysokości ma przekroczyć 1000. Do końca 2025 troku będą one wykorzystywane przez ponad 1000 latających maszyn, które będą wykonywać 10 tysięcy lotów dziennie. Maszyny będą realizować przede wszystkim zadania związane z transportem pasażerskim, usługami kurierskimi, ratownictwem, turystyką, ale także takie, które usprawnią zarządzanie miastem w wielu aspektach.

Na podstawie:

  • weibo.com;
  • sohu.com;
  • stcn.com;
  • sz.gov.cn;

Autor: 梁安基 Andrzej Z. Liang, 上海 Shanghai, 中国 Chiny

e-mail: [email protected]

Redakcja: Leszek B. Ślazyk

e-mail: [email protected]

© www.chiny24.com

Idź do oryginalnego materiału