Pierwsze badanie, w którym Nawrocki jest pierwszy. Mamy nowe dane Instytutu Monitorowania Mediów

4 godzin temu
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował strategie komunikacyjne kandydatów na prezydenta Polski, badając, w jaki sposób ich kontakt z wyborcami za pośrednictwem mediów wpływa na wyniki sondażowe. Eksperci szczegółowo przyjrzeli się, jak obecność i aktywność w mediach kształtują opinię publiczną i wyniki poparcia dla poszczególnych kandydatów.


Zgodnie z najnowszym badaniem przeprowadzonym przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) w okresie od 10 do 16 marca 2025 roku, to właśnie treści dotyczące Karola Nawrockiego dotarły do najszerszego kręgu odbiorców.

Nawrocki w końcu pierwszy w badaniu. Nie jest to jednak sondaż wyborczy


"Treści na jego temat wygenerowały zasięg na poziomie 254 mln potencjalnych kontaktów z przekazem, co oznacza, iż statystyczna osoba w wieku od 15 roku życia mogła mieć kontakt z informacją na temat tego kandydata blisko 8 razy" – czytamy w informacji prasowej przekazanej w piątek naTemat.pl.

Rafał Trzaskowski, lider sondaży przedwyborczych, osiągnął drugi najwyższy zasięg wśród kandydatów – wynoszący 232 miliony potencjalnych kontaktów. Na trzecim miejscu znajduje się Szymon Hołownia z 228 milionami kontaktów, mimo iż w sondażach zajmuje dopiero czwarte miejsce. Z kolei najniższy zasięg, wynoszący jedynie 14 milionów potencjalnych kontaktów, dotyczy treści związanych z Markiem Jakubiakiem, co odpowiada jego wynikom w sondażach.

"Karol Nawrocki i Szymon Hołownia mieli najwyższy zasięg przekazów o pozytywnym wydźwięku, przy czym przy pierwszym z nich widoczny jest najwyższy udział pozytywnego przekazu przy relatywnie niskim negatywnym. Natomiast najbardziej negatywny bilans (wysoki udział negatywnego przekazu w stosunku do pozytywnego) odnotowują Rafał Trzaskowski i Sławomir Mentzen, którzy są często omawiani w sposób krytyczny" – wskazali eksperci w swoim opracowaniu.

Co więcej, Instytut Monitorowania Mediów zwraca uwagę, iż kampania 2025 pokazuje, iż media społecznościowe są już nie tylko dodatkiem do kampanii – są jej istotnym polem bitwy.

Media społecznościowe to nie tylko dodatek do kampanii


"Najwięcej postów w okresie 10-16 marca br. opublikowała Magdalena Biejat – łącznie aż 210. Na podium znaleźli się także Grzegorz Braun (132 wpisy) oraz Sławomir Mentzen, na którego kanałach pojawiły się 123 nowe wpisy" – opisano.

"Co interesujące to właśnie na kanałach społecznościowych kandydata Konfederacji odnotowano największe zaangażowanie społeczności – blisko 1,5 mln interakcji. Oznacza to, iż jego treści wywoływały najwięcej reakcji użytkowników, a jego postać wyraźnie dominuje w social mediach. Jego wpisy i nagrania regularnie zdobywają setki tysięcy interakcji i miliony wyświetleń, a najpopularniejsze posty dotyczą ogłaszania kolejnych miast, które odwiedzi oraz ulicznych rozmów z wyborcami" – podkreśla w swojej analizie IMM.

"Drugi w kolejności Rafał Trzaskowski zanotował niespełna 450 tys. interakcji na kanałach własnych. Jego najpopularniejszym wpisem ubiegłego tygodnia okazała się rolka na TikToku, w której mówi o potrzebie większego wpływu kobiet w procesach decyzyjnych" – czytamy.

Wybory prezydenckie zaplanowano w Polsce na 18 maja. Druga tura jeżeli będzie potrzebna, odbędzie się 1 czerwca.

Idź do oryginalnego materiału