Pasażerowie się doczekali. Ogromna zmiana na trasie kolejowej w woj. łódzkim

9 godzin temu

Prośby przyniosły efekt

- Zasadne wydaje się, aby modernizacja torów była skoordynowana z inwestycją peronową, dzięki czemu ograniczone zostaną koszty, oraz uniknięte dublowanie prac w przyszłości – stwierdzała niedawno w swoim piśmie posłanka z Kutna, Paulina Matysiak.

Sprawa dotyczy modernizacji przystanku kolejowego w Gawronach. Jak podkreśla Matysiak, jego obecny stan znacząco odbiega od pozostałych stacji na trasie Łódź–Kutno.

https://kutno.net.pl/wydarzenia/pracownicy-kolejnej-sieci-sklepow-beda-strajkowac-ignorancja-wladz-siega-zenitu/saMFRXABC4wokEYMC89I

Na to zresztą skarżą się sami mieszkańcy tej miejscowości, którzy poprosili posłankę o zainteresowanie się tematem.

W związku z tym posłanka z Kutna zwróciła się z interwencją w sprawie modernizacji przystanku kolejowego w Gawronach.

W tym tygodniu pojawiła się kolejna informacja w tej sprawie. Może ona napawać optymizmem okolicznych mieszkańców.

- Mieszkańcy Gawron sporo ostatnio przeszli - konflikt z władzami gminy Łęczyca ws. zgody na kontrowersyjną inwestycję z odpadami w ich miejscowości przez cały czas spędza im sen z powiek. Ale dzisiaj dla odmiany mam dla nich dobrą wiadomość, dotyczy ona pobliskiego przystanku kolejowego, którego stan infrastruktury pozostawia wiele do życzenia. Spółka PKP PLK w odpowiedzi na moją interwencję potwierdziła, iż przystanek czeka ogromna metamorfoza – poinformowała Paulina Matysiak.

Nieutwardzone dotąd perony i przejścia zastąpią nowoczesne, w pełni przebudowane elementy infrastruktury.

Przystanek kolejowy w Gawronach ma przejść gruntowną modernizację w ramach przebudowy linii kolejowej nr 16 na odcinku Łęczyca–Kutno wraz z dobudową drugiego toru między Topolą Królewską a Leszczynkiem.

https://kutno.net.pl/wydarzenia/wyremontowane-przedszkole-robi-wrazenie-zainwestowano-ponad-piec-milionow-zlotych/ajZtYyldmn8Hds1U9xH1

Jak informuje posłanka, projekt zakłada m.in. przesunięcie istniejącego przejazdu kolejowo-drogowego bliżej peronu i jego przebudowę do wyższej kategorii bezpieczeństwa. Obecny peron zostanie wydłużony do 150 metrów (z zapasem pod kolejną rozbudowę) oraz podniesiony do standardowej wysokości, a od strony nowego toru powstanie drugi peron.

- W planach jest także budowa parkingu, nowych ciągów pieszych i pochylni, które zapewnią wygodny dostęp do peronów. Całość ma być dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności – wylicza Matysiak.

Obecnie przygotowywana jest dokumentacja przetargowa. Postępowanie ma ruszyć na początku 2026 roku, a same prace rozpoczną się po uzyskaniu wymaganych decyzji administracyjnych.

- Nie ulega wątpliwości, iż pasażerowie z Gawron i okolic będą mieli niedługo zapewniony wysoki standard podróżowania koleją – zapowiada posłanka z Kutna.

Idź do oryginalnego materiału