Opolskie Forum Koordynatorów ds. Dostępności zostały ostatnie miejsca

opowiecie.info 3 godzin temu

Ostatnia szansa na zapisy do tegorocznego Opolskiego Forum Koordynatorów Dostępności. Jeszcze tylko dziś możesz dołączyć do organizowanych 15 maja warsztatów.

Opolskie Forum Koordynatorów Dostępności to regionalne przedsięwzięcie wspierające rozwój kadr urzędów gmin w obszarze wdrażania dostępności. Spotkanie ma zainicjować sieć kontaktów wśród koordynatorów ds. dostępności w gminach z województwa opolskiego oraz specjalistów ds. dostępności.
Zadaniem Forum jest podniesienie kompetencji pracowników w oparciu o wykłady ekspertów. Spotkanie będzie składać się z dwóch części: teoretycznej oraz warsztatowej, gdzie poruszone zostaną tematy związane z rolą koordynatora ds. dostępności i sposobami wdrażania standardów w jednostkach samorządu terytorialnego.
Termin: 15 maja 2025 r. (czwartek)
Godziny: 10:00 – 15:00
Miejsce: Ratusz, ul. Rynek 1A, Opole;
sala 312 im. Karola Musioła, sala 311, piętro 3.
Zaproszenie kierowane jest do koordynatorów ds. dostępności w gminach z województwa opolskiego oraz specjalistów ds. dostępności.
Uczestnictwo w forum jest bezpłatne. Obowiązuje kolejność zgłoszeń. Aby zgłosić swój udział należy wypełnić formularz zgłoszeniowy online: https://forms.office.com/e/HFGe6jCrzA Warunkiem wpisania na listę uczestników jest dokonanie zgłoszenia do dnia 30 kwietnia 2025 r.
Forum organizowane jest w ramach Światowego Dnia Świadomości Dostępności, który przypada na dzień 15 maja.
Program forum
9:00 – 10:00 Rejestracja uczestników
10:00 – 10:35 Oficjalne otwarcie forum
10:40 – 11:10 Joanna Piwowońska
„Standardy Dostępności w Samorządzie” – o nowym dokumencie
11:15 – 11:45 dr inż. arch. Paulina Tota-Stawarczyk – Rola koordynatora ds. dostępności, jego zadania, czy osobne stanowisko, czy wystarczy w ramach pełnienia innej funkcji?
11:50 – 12:20 Dariusz Gosk, ekspert ds. dostępności, trener, audytor – Wprowadzenie dobrych praktyk w zakresie dostępności architektonicznej na przykładzie przeprowadzonych audytów.
12:25 – 12:55 Roman Roczeń – Jak zapewnić dostępność informacyjno – komunikacyjną w swojej jednostce
13:00 – 13:20 Daria Olech – Dostępność to relacja – jak tworzyć rozwiązania razem z Inkubatorem Wielkich Jutra
13:25 – 13:55 przerwa kawowa
14:00- 15:00 Blok warsztatowy podzielony na 3 grupy. O wyborze grupy decyduje kolejność zgłoszeń poprzez formularz:
• Sala 312 – Dariusz Gosk – Jak przeprowadzić audyt i wprowadzać dobre praktyki w zakresie dostępności architektonicznej
•Sala 311 – Roman Roczeń – Jak zapewnić dostępność informacyjno– komunikacyjną w swojej jednostce
•Zajęcia plenerowe z dr inż. arch. Marcinem Gałkowskim, Dostępność architektoniczna przestrzeni miejskiej w praktyce.
Idź do oryginalnego materiału