"Oferty nie do odrzucenia" od influencerów. "Miałem już trzy takie maile"
Zdjęcie: Widok z drona na Zakopane
Hotelarze z Rzymu już w połowie 2023 r. wypowiedzieli "wojnę" influencerom naciągaczom, którzy żądają od przedsiębiorców z branży darmowych noclegów w zamian za pozytywną relację w mediach społecznościowych. — To darmozjady — mówią Włosi. W Polsce podobne zjawisko dopiero zaczyna się pojawiać. Właściciele małych rodzinnych pensjonatów i kwater prywatnych na Podhalu przyznają, iż w ostatnim czasie dostają coraz więcej "propozycji nie do odrzucenia" od influencerów czy wideoblogerów. Ci straszą, iż w wypadku odmowy współpracy, zrobią takiemu miejscu "czarny PR". Podobnego problemu, na razie nie mają duże hotele, stoki narciarskie i baseny termalne w regionie. Te przyznają, iż dostają oferty od influencerów, ale są one zawsze ofertą dobrowolnej współpracy.