Sejmowa Komisja Infrastruktury obradowała w czwartek w Kaliszu. Poruszono kilka tematów m.in. zbliżający się przetarg na rozbudowę DK25, a także przebieg kolei dużych prędkości. Jak podkreśliła posłanka Polski 2050 Barbara Oliwiecka obecna koalicja rządząca realizuje plan zatwierdzony jeszcze za czasów rządów PiS.
„Ten bypass, który jest realizowany, umowa na niego została podpisana w maju 2023 r. i to była umowa opiewająca na milion złotych. Jak rozmawiam z urzędnikami, pracownikami CPK czy każdej innej instytucji, to jest tam ciągłość. Ta polityczna piana, kiedy się ją ściągnie, bo była zmiana koalicji rządzącej, bo jest zmiana prezesa, to pod spodem jest mrówcza, codzienna praca urzędników, którzy realizują to, co zostało podpisane”.
na fot.: Mirosław Suchoń / przewodniczący Komisji Infrastruktury; Barbara Oliwiecka / posłanka
W planie przebiegu CPK znajduje się m.in. koncepcja budowy nowego dworca PKP. Do tego pomysłu posłowie mają sporo pytań.
„Wiele milionów, publicznych środków było wydanych na to centrum przesiadkowe, o ile to zupełnie miałoby być zlikwidowane, zupełnie miałaby być inna koncepcja, no to trochę to budzi mój niepokój i pytanie: co dalej?” - powiedziała radiuCENTRUM posłanka KO, Karolina Pawliczak. „Dziwi mnie ta koncepcja budowania nowego dworca i pozostawienia starego, szczególnie, że kilkanaście kilometrów dalej, gmina obok, Nowe Skalmierzyce ma potężny problem ze starym dworcem ze starych czasów” - dodał Jarosław Urbaniak, poseł Koalicji Obywatelskiej.
na fot. od lewej: Karolina Pawliczak; Jarosław Urbaniak; Alicja Łuczak / posłowie KO
Taki też jest cel komisji wyjazdowych: rozmowa o inwestycjach w miastach, w których mają powstać. W posiedzeniu wzięli udział nie tylko posłowie, ale także władze miasta, mieszkańcy, przedstawiciele GDKiA oraz CPK.



Autor:













