Zapytana, czego mogą się spodziewać widzowie, kiedy w ten weekend stacja telewizyjna MSNBC oficjalnie ogłosi rozwód z NBC News, prezes sieci Rebecca Kutler wskazała na plakat na ścianie sali konferencyjnej w nowych biurach stacji przy Times Square. Na wiadomości widnieje napis: „Ta sama misja. Nowa nazwa”.
„Dla mnie to idealnie oddaje to, co powinniśmy mówić” – powiedział Kutler. „Naszym zadaniem w ciągu najbliższych kilku tygodni jest zalać całą strefę… i upewnić się, iż wiedzą, iż to, co kochają, będzie dokładnie tym samym 15 listopada”. W sobotę MSNBC oficjalnie zmienia nazwę na MS NOW, co oznacza Moje Źródło Wiadomości, Opinii i Świata. To najbardziej widoczny przejaw decyzji spółki macierzystej Comcast o wydzieleniu większości swoich sieci kablowych do nowej firmy o nazwie Versant.
Wystarczająco trudno jest, gdy jeden partner mówi drugiemu, iż odchodzi do kogoś nowego. W tym przypadku po prostu zostawia partnera; sieć telewizji kablowej jest uważana za tak słabnący atut w dzisiejszym świecie mediów, iż gigantyczne firmy wolałyby się od niej uwolnić.
„Wiele z nas tak naprawdę nie wiedziało, co to znaczy” – powiedziała prowadząca program w godzinach największej oglądalności Jen Psaki – „i początkowo nie czuliśmy się z tym dobrze”.
Przyjęcie etosu startupu
Pozostawiony sam sobie, MS NOW przyjmuje etos startupu, sugerując, iż będzie lepiej przygotowany do eksperymentowania bez powiązań z bardziej korporacyjnym NBC News. „Morning Joe” uruchamia własny newsletter. Mile widziane są pomysły na podcasty. Sieć rozszerza ofertę wydarzeń na żywo, umożliwiając gwiazdom telewizyjnym interakcję z publicznością; Rachel Maddow organizuje wydarzenie w Chicago pod koniec miesiąca.
„Nie postrzegałem tego jako rozwodu” – powiedział prowadzący program Michael Steele. „Postrzegam to jako dorastanie dziecka i opuszczenie domu. Wszyscy wiemy, jak to jest”.
Jak mówi Kutler, nacisk stacji na wiadomości i komentarze z liberalną perspektywą pozostaje niezmienny. Podobnie jak jej gwiazdy – Maddow, Nicolle Wallace, Ari Melber i inni. MS NOW stworzyło własny zespół reporterów i pracowników wsparcia i przenosi się do nowej siedziby na zachód od Broadwayu na Manhattanie, która, co nie jest przypadkowe, jest dawną, wieloletnią siedzibą The New York Times.
Nowe biuro, wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt elektroniczny, rozwiązuje pewną geograficzną osobliwość: stacje MSNBC i Fox News Channel, położone naprzeciwko siebie po drugiej stronie Sixth Avenue, nie są już dwoma politycznymi biegunami.
Zespół redakcyjny MS NOW zatrudnia około trzydziestu reporterów, w tym byłych reporterów Washington Post, Jackie Alemany i Carol Leonnig. Agencja podpisała umowy partnerskie ze Sky News w zakresie relacji międzynarodowych oraz AccuWeather w zakresie prognoz.
„Rozstanie z NBC News daje stacji możliwość samodzielnego zawierania umów, które pozwolą jej utrzymać się na rynku kablowym” – powiedziała Kate O’Brian, wieloletnia dyrektor nadawcza i telewizji kablowej, która spędziła kilka lat w ABC. Dodała, iż stacja ma silną tożsamość i wbudowaną publiczność, złożoną z osób sprzeciwiających się prezydentowi Donaldowi Trumpowi. „Są szczupli, zwinni i niszowi, co daje im lepszą pozycję do adaptacji do wszelkich pojawiających się platform” – powiedział O’Brian.
MS NOW ma mniejszą widownię niż MSNBC rok temu. Średnia oglądalność stacji w godzinach największej oglądalności w dni powszednie, wynosząca 1,17 miliona widzów, spadła w tym roku o 29% w porównaniu z rokiem 2024 – co w dużej mierze wiąże się z rozczarowaniem widzów wynikami wyborów prezydenckich. Popularny wśród zwolenników Trumpa kanał Fox News Channel odnotował wzrost o 14% do 3,11 miliona widzów.
Mimo to MSNBC ma mniej więcej dwukrotnie większą oglądalność niż CNN, które odnotowało identyczny spadek o 29% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku. MSNBC zyskało również dzięki dobrym wynikom w noc wyborczą, kiedy to stacja szła łeb w łeb z Fox, mimo iż zabrakło w niej Steve’a Kornackiego, fana liczb w khaki, który postanowił pozostać w NBC News.
Wolność stacji MS NOW spodobała się reporterom Jacobowi Soboroffowi, który wybrał ją zamiast NBC News, oraz Rosie Flores, która powiedziała, iż dołączyła do nowej stacji z CNN głównie dlatego, iż widzi możliwość zajmowania się większą różnorodnością tematów poza dotychczasowym tematem imigracji.
„Wszystkie tradycyjne organizacje medialne próbują się przebić” – powiedział Flores. „Poczułem, iż bycie częścią organizacji medialnej, która tworzy rozwiązania od podstaw, było tak wyjątkowe, iż chciałem być jej częścią”. Bycie częścią organizacji informacyjnej o wyraźnej tożsamości politycznej nie stanowiło dla Soboroffa bariery. „Dla mnie zawsze liczą się ludzie, nie polityka” – powiedział. „Czuję, iż robię to, co zawsze – relacjonuję fakty z miejsca zdarzenia, przedstawiam je naszym odbiorcom i pozwalam im samodzielnie wyrobić sobie zdanie”.
Sprzątanie biura w Rockefeller Center
Firma planuje przeznaczyć 20 milionów dolarów na kampanię marketingową mającą na celu nagłośnienie zmiany, która będzie obejmować billboardy na Times Square, Grove w Los Angeles i South Capitol Digital Experience Wall w Waszyngtonie.
Znacznie tańszy jest kubek z przekreślonym napisem MSNBC i zastąpionym przez MS NOW na planie programu „Morning Joe”. Współprowadząca Mika Brzezinski niedawno posprzątała swoje biuro w Rockefeller Center i wspominała czasy, gdy Richard Engel i Keir Simmons z NBC pojawiali się w ich programie. „Będzie nam brakowało niektórych reporterów” – powiedziała – „a im będzie nas brakowało”.

2 godzin temu











