Najtańsze samochody elektryczne w Polsce – przegląd modeli na 2025 rok

6 dni temu

Mimo iż elektromobilność w Polsce rozwija się dynamicznie, liczba elektrycznych samochodów na drogach przez cały czas jest niewielka. Według danych z początku 2025 roku, po polskich ulicach jeździło ponad 74 tysiące samochodów elektrycznych, co stanowi mniej niż 0,35% wszystkich pojazdów.

Do tej pory główną barierą były wysokie ceny aut elektrycznych. Producenci skupiali się głównie na modelach premium, gdzie mogli ustawić wyższe marże. Sytuacja zaczęła się zmieniać pod wpływem regulacji dotyczących emisji CO₂ w Unii Europejskiej oraz rosnącej konkurencji ze strony chińskich marek. W efekcie pojawiły się bardziej przystępne cenowo modele, które mogą konkurować z samochodami spalinowymi.

Najtańsze nowe samochody elektryczne dostępne w Polsce

W zestawieniu uwzględnionych jest pięć najtańszych modeli elektrycznych oferowanych na polskim rynku. Przy każdym z nich znajdziecie podstawowe dane techniczne, które pozwolą na łatwe porównanie.

  1. Dacia Spring – 76 900 zł
  • Akumulator: 26,8 kWh (LFP)
  • Moc silnika: 45 KM
  • Zasięg (WLTP): 305 km
  • Ładowanie AC: 7,4 kW
  • Ładowanie DC: brak (opcja płatna 30 kW)

Dacia Spring to najtańszy samochód elektryczny na polskim rynku. To typowy miejski pojazd, który doskonale sprawdzi się na krótkich trasach.

  1. Leapmotor T03 – 84 900 zł
  • Akumulator: 37,3 kWh (LFP)
  • Moc silnika: 95 KM
  • Zasięg (WLTP): 265 km
  • Ładowanie AC: 6,6 kW
  • Ładowanie DC: 45 kW

Chiński Leapmotor T03 wyróżnia się mocniejszym silnikiem i większą baterią niż Dacia Spring. To interesująca opcja dla osób poszukujących większej dynamiki jazdy.

  1. Hyundai Inster – 107 900 zł
  • Akumulator: 42 kWh (NMC)
  • Moc silnika: 97 KM
  • Zasięg (WLTP): 327 km
  • Ładowanie AC: 11 kW
  • Ładowanie DC: 350 kW

Nowość na polskim rynku – Hyundai Inster – to jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie modeli w tym segmencie. Oferuje szybkie ładowanie DC do 350 kW, co pozwala na błyskawiczne uzupełnienie energii.

  1. Citroën ë-C3 – 107 950 zł
  • Akumulator: 44 kWh (LFP)
  • Moc silnika: 113 KM
  • Zasięg (WLTP): 320 km
  • Ładowanie AC: 11 kW
  • Ładowanie DC: 100 kW

Citroën ë-C3 to kompaktowy elektryk o atrakcyjnym wyglądzie i praktycznych rozwiązaniach. Ma większy bagażnik i wygodne wnętrze.

  1. Fiat Grande Panda E – 110 000 zł
  • Akumulator: 44 kWh (LFP)
  • Moc silnika: 113 KM
  • Zasięg (WLTP): 320 km
  • Ładowanie AC: 7 kW
  • Ładowanie DC: 100 kW

Nowa generacja Fiata Pandy w wersji elektrycznej oferuje funkcjonalność i rozsądny zasięg. To propozycja dla osób szukających przestronnego wnętrza.

Jak obniżyć cenę samochodu elektrycznego?

Chociaż najtańsze elektryki przez cały czas kosztują powyżej 75 tys. zł, to dzięki rządowemu programowi NaszEauto ich cena może spaść choćby o 40 tys. zł.

Dofinansowanie w ramach NaszEauto wynosi:

  • do 18 500 zł dla standardowych nabywców,
  • do 40 000 zł dla osób o dochodach poniżej 135 tys. zł rocznie,
  • do 30 000 zł dla firm jednoosobowych,
  • dodatkowo do 10 000 zł za zezłomowanie starego auta spalinowego.

Dzięki temu Dacia Spring po dopłatach może kosztować choćby 36 900 zł, co czyni ją jednym z najbardziej przystępnych cenowo samochodów elektrycznych w Europie.

Źródło: Marek Wicher, Globenergia

#Elektromobilność #SamochodyElektryczne #OZE #DopłatyNaElektryki

Idź do oryginalnego materiału