Są one niezwykle kosztowne, dlatego na pewno będzie trzeba zaciągać kredyty na zakup nowego taboru kolejowego. Inwestycje w tabor to jedno, ale w planach są także inwestycje infrastrukturalne związane z modernizacją linii kolejowych.
– Być może jeszcze do końca bieżącego roku zostanie podpisana umowa z firmą PESA na zakup 5 pojazdów elektrycznych, docelowo z możliwością zakupu 15 takich pojazdów – informuje Szymon Ogłaza, marszałek województwa opolskiego. – Rozpoczynamy w przyszłym roku prace na linii kolejowej 144. Będziemy je prowadzili w taki sposób, aby jak najszybciej móc uruchomić relację np. Opole-Pyrzowice. Druga sprawa to nasze potrzeby w zakresie elektryfikacji linii. o ile mielibyśmy kilka linii w naszym regionie zeliktryfikownych, wówczas zupełnie inaczej sterujemy taborem, bo taboru elektrycznego mamy i będziemy mieli wystarczającą ilość.
W marcu 2025 roku odbędzie się debata kolejowa, podczas której zostanie przedstawiony plan inwestycyjny – deklaruje marszałek.
Szymon Ogłaza:
autor: KZL/DBK