Najprawdopodobniej niedługo Koleje Mazowieckie będą mogły podpisać umowę z bydgoską Pesą na dostawę 6 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Samorząd województwa mazowieckiego wyraził zgodę na znaczne zwiększenie budżetu przeznaczonego na zamówienie, co przybliża zamawiającego do rozstrzygnięcia przetargu. w tej chwili Koleje Mazowieckie obsługują następujące niezelektryfikowane trasy: Nasielsk – Sierpc, Ostrołęka – Szczytno, Płock – Sierpc oraz Siedlce – Czeremcha.
W ogłoszonym przez Koleje Mazowieckie przetargu na dostawę 6 sztuk dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usługi serwisowej, jedynym podmiotem zainteresowanym realizacją zamówienia była Pesa Bydgoszcz, która zaoferowała platformę Elf 3, wcześniej znaną jako Regio160. Tego typu jednostki eksploatują już České dráhy, które zamówiły dotąd ponad 100 sztuk.
Polski producent wycenił realizację kontraktu na ponad 233 mln zł, podczas gdy budżet zamawiającego został określony na 204,5 mln zł. Realizacja zamówienia w pełnym zakresie kosztowałaby natomiast 603,5 mln zł, co oznacza przekroczenie kosztorysu zamawiającego o 81,5 mln zł. Jak informuje jednak „Gazeta Wyborcza Warszawa”, samorząd województwa mazowieckiego dał przewoźnikowi zielone światło na dokonanie zakupu.
– 20 stycznia zarząd województwa mazowieckiego podjął kierunkową decyzję o realizacji zamówienia podstawowego. Oczywiście pod warunkiem pozytywnej weryfikacji przedłożonej przez oferenta dokumentacji – przekazała Marta Milewska, rzecznik urzędu marszałkowskiego, w wypowiedzi dla “Gazety Wyborczej Warszawa”.
Koleje Mazowieckie obsługują następujące niezelektryfikowane trasy: Nasielsk – Sierpc, Ostrołęka – Szczytno, Płock – Sierpc oraz Siedlce – Czeremcha. Zakup nowego taboru przeznaczonego do ich obsługi to dla Kolei Mazowieckich konieczność. Spółka w związku z wypadkami komunikacyjnymi utraciła w ostatnim czasie aż trzy pojazdy spalinowe.
ren